آرشیو اخبار

کرونا فقر، بیکاری و حمایت اجتماعی

کرونا فقر، بیکاری و حمایت اجتماعی

گروه علوم اجتماعی شورای بررسی متون /نشست تخصصی/ کرونا فقر، بیکاری و حمایت اجتماعی / سخنرانان زهرا کریمی ، دکتر روزبه کردونی، دکتر علاءالدین ارزوجی-مدیر جلسه دکتر محمد فاضلی/۲۹ مهرماه۹۹

ادامه مطلب

مؤلفه‌های ارتباطی پیش‌بینی کننده‌ی قصد انجام غربال‌گری سرطان، برگزار می‌شود

نشست مؤلفه های ارتباطی پیش بینی کننده قصد انجام غربالگری سرطان توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات و با همکاری کرسی ارتباطات علم یونسکو و انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات به صورت مجازی برگزار می شود.

ادامه مطلب
فراخوان درج مقالات میان‌رشته‌ای نشریات در پرتال جامع علوم انسانی

فراخوان درج مقالات میان‌رشته‌ای نشریات در پرتال جامع علوم انسانی

با توجه به اهمیت مباحث میان‌رشته‌ای و پیوند علوم مختلف با علوم انسانی «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» آماده‌ی ثبت مقالات نشریات این حوزه در پرتال جامع علوم انسانی به آدرس: www.ensani.ir است.

ادامه مطلب
گزارش ششمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا

گزارش ششمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا گالری

دکتر قبادی: امیدوارم برگزاری این همایش‌ها، شمس را تا حدودی از غربت و بدشناختی یا کم‌شناختی خارج سازد. این همایش گران‌ارج، در حقیقت، به‌نوعی خلق مجدد میراث‌های بزرگ و گنجینه‌های سترگ ماست. اصولاً بازآفرینی و خوانش مجدد میراث‌های یک ملت، یا یک تمدن، نشانه‌ی ظرفیت یک فرهیختگی فرهنگی قوم و از لوازم پیشرفت یک کشور است و به نسل‌های آینده می‌آموزد که نیاکان ما در جهان بزرگ و اثرگذار بوده‌اند. لذا ما هم باید توانمند شویم و راه پیشرفت را پیدا کنیم.

ادامه مطلب

گزارش کامل همایش ملی «تأملی بر زندگی، آثار و اندیشه‌ی عبدالله قطب‌بن‌محیی»

قطب اگر شاعر نیست و در شمار فیلسوفان قرار نمی‌گیرد و با عارفان نیز قرار نمی‌یابد پس به‌راستی خود کیست و سالک کدام راه است و اصلاً وجه اهمیت او چیست و مقام و جایگاه او در اقلیم اندیشه کجاست؟ او سالک راه عبور از این اقالیم است و مقصدی را در فراسوی این نواحی می‌جوید و دنبال می‌کند. البته این به آن معنا نیست که قطب این راه را پیموده و به انجام رسانده است. این راه را صرفاً باید به‌مثابه جوهر اندیشه و مسیر حرکت و آهنگ اصلی قطب در نظر گرفت، نه به‌عنوان طرحی تماماً به انجام رسیده و راهی کاملا پیموده شده.

ادامه مطلب