گزارش نشست پژوهشگاه با مرکز مطالعات راهبردی ناجا

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۹۷۶۱ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۷۰۴
گزارش نشست پژوهشگاه با مرکز مطالعات راهبردی ناجا

گزارش نشست پژوهشگاه با مرکز مطالعات راهبردی ناجا
روز چهارشنبه، دوم مهر ماه 1399، دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی میزبان جانشین «مرکز مطالعات راهبردی ناجا» دکتر نبی‌اله روحی و دکتر پاشایی، مسئول همکاری‌های علمی آن مرکز بود. این جلسه با همراهی دکتر زهرا پارساپور (معاون کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی)، محمدعلی مینایی (عضو شورای مدیران و مشاور طرح جامع اعتلای علوم انسانی) دکتر سلمان صادقی‌زاده (مدیر فرهنگی)، دکتر الهام ابراهیمی (مدیر نوآوری و کاربردی سازی پژوهش‌های علوم انسانی) و دکتر سجادی (عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه) برگزار شد.
پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، دکتر قبادی ضمن خوشامدگویی به معرفی اعضای جلسه پرداخت. سپس دکتر روحی با معرفی مرکز مطالعات راهبردی ناجا، مأموریت‌های این مجموعه را تحلیل محیط اعم از ملی‌منطقه‌ای، محیط فرامنطقه‌ای و تحلیل تأثیر تحولات محیطی بر حوزه‌ی نظم و امنیت، تدوین و تبیین مکتب امنیت انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معماری ناجای آینده در چارچوب مکتب الگوی امنیت بومی انتظامی جمهوری اسلامی، تهیه طرح‌های راهبردی برای ناجا و حوزه‌های نظم و امنیت برای کل کشور و بالاخره نظریه‌پردازی و ایده‌پردازی برشمرد. وی در ادامه، نیاز عاجل این مجموعه را همکاری با مراکز علمی برشمرد و از همکاری با پژوهشگاه استقبال کرد.
در ادامه دکتر قبادی ضمن معرفی اجمالی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین پژوهشگاه علوم انسانی در منطقه، ارتباط با طبقات مختلف دانش‌پژوهان و نهادهای گوناگون را جزو اولویت‌های پژوهشگاه دانست. در ادامه، دکتر پارساپور، ابراهیمی، مینایی، سجادی و صادقی‌زاده ضمن اشاره به مشترکات و زمینه‌های قابل همکاری دو طرف، موضوعاتی در این خصوص بیان کردند که دکتر روحی نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده، حضور در میزهای تخصصی مرکز مطالعات راهبردی ناجا را از جمله راه‌های اصلی تعامل دو طرف دانست.
در انتهای جلسه طرفین ضمن ابراز تمایل به انعقاد تفاهم‌نامه، نمایندگانی را برای تسهیل و تسریع کار معرفی کردند.

 

کلید واژه ها: مرکز مطالعات راهبردی ناجا


نظر شما :