اخبار معاونت - آرشیو

«مقایسه دانشنامه‌های قدیم در ایران با دانشنامه‌های جدید غربی»
در چهل‌وهشتمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه مطرح شد:

«مقایسه دانشنامه‌های قدیم در ایران با دانشنامه‌های جدید غربی»

چهل‌وهشتمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بیست‌ویکم اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در این جلسه علاوه بر تنفیذ و تصویب برنامه‌های پژوهشی انفرادی (نوع الف و ب) پیشنهادی اعضای هیأت علمی پژوهشکده‌های مختلف پژوهشگاه، دکتر آزیتا افراشی (رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری) در زمینه «مقایسه دانشنامه‌های قدیم در ایران با دانشنامه‌های جدید غربی» به سخنرانی پرداخت. همچنین در این جلسه دکتر سیده‌زهرا اجاق (رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات) گزارشی از ابعاد و مسائل مختلف همایش ملی «فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران: روندها، چالش‌ها و راهکارها» ارائه داد

ادامه مطلب
تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، بیست‌ودوم اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور اعضای شورا برگزار شد و طرح‌نامه‌های پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری پس از بررسی، طرح پیشنهادها و اصلاحات لازم به تصویب رسیدند. در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، با درود و صلوات بر پیامبر خاتم صلّ ا... علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیهم السّلام، ضمن آرزوی بهره‌مندی از برکات ماه مبارک رمضان برای اعضای پژوهشگاه، اظهار امیدواری کرد که سالی پر خیر و برکت همراه با سلامتی و توفیق در پیش داشته باشند.

ادامه مطلب
شناسایی ظرفیت‌های موجود در پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی، یکی از  وظایف مهم دفتر قطب‌ها، کرسی‌های علمی و نظریه‌پردازی است

شناسایی ظرفیت‌های موجود در پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی، یکی از وظایف مهم دفتر قطب‌ها، کرسی‌های علمی و نظریه‌پردازی است

چهل و هفتمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. ادامه بررسی عملکرد و فعالیت‌های شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی؛ سخنرانی دکتر عبدالمجید مبلغی در زمینه «تبارشناسی زمینه‌های گسترش شرق‌شناسی در نحوه مواجهه ما با سنت خویش» و تنفیذ و تصویب برنامه‌های پژوهشی انفرادی (نوع الف و ب) پیشنهادی اعضای هیأت علمی پژوهشکده‌های مختلف پژوهشگاه از بخش‌های مختلف این جلسه شورا بود.

ادامه مطلب