تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۰ کد : ۲۵۲۴۳ اخبار معاونت مهمترین اخبار
تعداد بازدید:۳۴
جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، بیست‌ودوم اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور اعضای شورا برگزار شد و طرح‌نامه‌های پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری پس از بررسی، طرح پیشنهادها و اصلاحات لازم به تصویب رسیدند. در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، با درود و صلوات بر پیامبر خاتم صلّ ا... علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیهم السّلام، ضمن آرزوی بهره‌مندی از برکات ماه مبارک رمضان برای اعضای پژوهشگاه، اظهار امیدواری کرد که سالی پر خیر و برکت همراه با سلامتی و توفیق در پیش داشته باشند.
تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری


بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری
سپس مطابق دستور جلسه مقرر شورا، طرح‌نامه‌‌‌ پیشنهادی رساله‌‌های دانشجویان دورۀ دکتری پژوهشگاه مورد بحث و تبادل‌نظر اعضاء قرار گرفت. در این بخش، ابتدا طرح‌نامه پیشنهادی نسیم امیرنژاد، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی از پژوهشکده زبان و ادبیات که به بررسی و تحلیل تأثیر حافظ بر شاعران معاصر می‌پرداخت، بررسی شد. سپس طرح‌نامه پیشنهادی جلال تباشیر، دانشجوی رشته زبان‌شناسی از پژوهشکده زبان‌شناسی با موضوعی در زمینه گویش‌سنجی گونه‌های زبانی کردی در برخی شهرستان‌های استان کردستان ایران؛ طرح‌نامه پیشنهادی محسن خادمی، دانشجوی رشته فلسفه علم و فناوری از پژوهشکده فلسفه و تاریخ علم با موضوعی درباره نقد و بررسی برخی آراء تقلیل‌گرایانه معاصر در فلسفه پزشکی؛ طرح‌نامه وجیهه باقرزاده، دانشجوی رشته فلسفه علم و فناوری از پژوهشکده فلسفه و تاریخ علم با محوریت بررسی جایگاه دانشگاه به‌عنوان نهاد علم‌ورزی با رویکردی مبتنی بر فلسفه هرمنوتیکی؛ و در خاتمه طرح‌نامه پیشنهادی الهام صالحی، دانشجوی رشته زبان‌شناسی از پژوهشکده زبان‌شناسی با موضوعی پیرامون تحلیل داده‌های یک سامان مکالمه وظیفه‌محور با رویکرد معناشناسی رایانشی مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت.
در این بخش مطابق روال مقرر، پس از حضور دانشجویان نامبرده در جلسه شورا و تشریح موضوع، فرضیه‌ها، مسائل و اهداف پژوهش خود، اعضای شورا دیدگاه‌ها و نکات خود را درباره طرح‌نامه‌های پیشنهادی مطرح و دانشجویان به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند. براساس مباحث صورت گرفته و با اصلاحاتی در عناوین، طرح‌نامه‌های پیشنهادی به تصویب رسیدند.


نظر شما :