رونمایی از سامانه‌ی تعاملی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۸ کد : ۲۰۶۳۹ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۵۹۶
رونمایی از سامانه‌ی تعاملی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه

رونمایی از سامانه‌ی تعاملی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه 

به‌مناسبت عید مبعث رسول اکرم (ص) از سامانه‌ی تعاملی اعضای هیأت علمیِ پژوهشگاه علوم انسانی با نهادها و سازمان‌های متقاضی طرح‌های پژوهشی رونمایی شد. (http://setak.ihcs.ac.ir/) سامانه‌ی مذکور به‌همت معاونت کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی و مدیریت کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی به‌منظور «ایجاد و سامان‌دهی فعالیت‌ها و ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی اعضای هیأت علمی»، «آشنایی نظام‌مند اعضای هیأت علمی با نیازها و اولویت‌های پژوهشی مؤسسات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی» و «آشنایی نهادها و سازمان‌ها با حوزه‌ی تخصص اعضای هیأت علمی» طراحی شده است. 

در این جلسه که در روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹، با حضور اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه برگزار شد، ریاست پژوهشگاه، دکتر حسینعلی قبادی به‌ضرورت توجه به رویکرد کاربردی‌سازی طرح‌ها بر اساس برنامه‌ی راهبردی پژوهشگاه اشاره کرد. دکتر زهرا پارساپور، معاون کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد سامانه‌های هوشمند برای ارتقای اثربخشی اقدامات معاونت کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی و فرهنگی، ابراز امیدواری کرد که این سامانه تسهیل‌گر ارتباطات برون‌سازمانی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه باشد.
 دکتر الهام ابراهیمی، مدیر کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی با اشاره به آمار طرح‌های کاربردی و کارفرمایی و روند روبه‌رشد آن‌ها، به شکاف‌های عملیاتی و اجرایی موجود در برقراری ارتباط با نهادها و سازمان‌ها و نیز به نقاط قوت و قابل بهبود فرایندهای این مدیریت  اشاره کرد. دکتر فرزانه میرشاه‌ولایتی به لزوم عنایت جدی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در اقتصاد دانش‌بنیان امروزی به طرح‌های ذینفع‌محور اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰ درصد طرح‌های کارفرمایی از مبداء مدیریت کاربردی‌سازی و معرفی اولویت‌ها توسط این مدیریت آغاز می‌شود و این موضوع ضرورت توجه ظرفیت‌های موجود را دوچندان می‌کند. 

در ادامه علیرضا شمسایی به معرفی سامانه و امکانات آن پرداخت. در پایان جلسه، از سامانه رونمایی و مقرر شد در جلساتی با اعضای هیأت علمی پیشنهادهای آنان برای ارتقای سامانه دریافت شود.

 

کلید واژه ها: رونمایی سامانه‌ی تعاملی پژوهشگاه علوم انسانی ihcs research center ستاک setak


نظر شما :