رونمایی از نسخه جدید پرتال جامع علوم انسانی

۰۴ مهر ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۷ کد : ۱۷۲۴۰ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۳۵۹۵
نسخه جدید «پرتال جامع علوم انسانی» به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. مخاطبان علاقه‌مند جهت دسترسی به پرتال جامع علوم انسانی می‌توانند به آدرس ensani.ir مراجعه نمایند.
رونمایی از نسخه جدید پرتال جامع علوم انسانی

نسخه جدید «پرتال جامع علوم انسانی» به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  در دسترس مخاطبان قرار گرفت. مخاطبان علاقه‌مند جهت دسترسی به پرتال جامع علوم انسانی می‌توانند به آدرس ensani.ir مراجعه نمایند.

پرتال جامع علوم انسانی اولین و تنها بانک اطلاعاتی دارای دسته‌بندی موضوعیِ مقالات حوزه علوم انسانی و اسلامی است که در نسخه جدید خود، امکانات متعددی برای دسترسی بهتر مخاطبان به داده‌های علمی موجود در این بانک اطلاعاتی فراهم آورده است.


پرتال جامع علوم انسانی از سال ۱۳۸۹ تاکنون با هدف توزیع عادلانه، رایگان، آسان و سریع مقالات علمی و تخصصی در حوزه علوم انسانی و اسلامی، مشغول به ارائه خدمت بوده است؛ در طول هشت سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار مقاله فارسی از بیش از۱۳۰ هزار صاحب اثر،جمع‌آوری و بازنشر داده است که قدیمی‌ترینِ آن به سال ۱۳۰۰ شمسی بازمی‌گردد.


پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با راه‌اندازی پرتال جامع علوم انسانی با میزبانی از ۱۲۵۵ نشریه حوزه علوم انسانی و اسلامی که ۴۹۸ نشریه آن دارای رتبه علمی پژوهشی، ۴۸ نشریه دارای رتبه علمی ترویجی، ۲۹ نشریه دارای رتبه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد، ۲۲ نشریه دارای رتبه علمی پژوهشی حوزوی و ۱۱ نشریه دارای رتبه علمی ترویجی حوزوی؛به جامعه علمی، محققان، دانشجویان و صاحبان نشریات علمی کشور خدمات گوناگون ارائه می‌دهد، تعداد نشریات موجود در پرتال پیرو درخواست یا اعلام موافقت نشریات متعدد علمی پژوهشی و تخصصی، در حال افزایش است.


در نسخه جدید پرتال، ضمن رفع اشکالات موجود در نسخه قبلی، با تمرکز بر ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات نظیر امکان جستجوی پیشرفته در کلیه اطلاعات نشریه نظیر عنوان، چکیده، کلیدواژه، نویسنده، مجله، ناشر و حوزه تخصصی،کاربران می‌توانند با فیلترگذاری بر روی نشریات و مقالات، محتوای مورد نیاز خود را براساس دسترسی هدفمند به مقالات دارای رتبه علمی از مراجع ذی‌صلاح نظیر وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و حوزه علمیه استخراج نمایند.


وجه تمایز پرتال جامع علوم انسانی با سایر بانک‌های اطلاعاتی علاوه بر رایگان بودن دسترسی به مقالات، طبقه‌بندی موضوعی است؛ بدین‌صورت که هرمقاله توسط کارشناسان متخصص گرایش‌های مختلفعلوم انسانی و اسلامی، در طبقات خاص موضوعی قرار می‌گیرد تا مخاطبان علاقمند در حوزه‌های مختلف بتوانند به‌راحتی براساس موضوع، مطالب را جستجو نمایند؛این امکان به عنوان مهم‌ترین خدمت و وجه تمایز پرتال نسبت به سایر بانک‌های اطلاعاتی، مقالات را براساس دسته‌بندی موضوعی با بیش از ۳۲۰۰  موضوع زیرمجموعه علوم انسانی و اسلامی در اختیار مخاطبان قرار داده است. در نسخه جدید، کاربران با چند کلیک ساده می‌توانند در حوزه مطالعاتی مورد نظر خود، میان انبوهی از اطلاعات به مقالات هدف و مورد نیاز خود دست یابند. در نسخه جدید پرتال، امکان دسترسی به محتوای نشریات براساس ناشر نیز فراهم شده تا کاربران بتوانند مجلات و محتوای موجود منتشر شده توسط سازمان یا مرکز خاص (نظیر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) را مطالعه نمایند.


علاوه بر این در نسخه جدید ، هر پدیدآورنده یا صاحب اثر در پرتال جامع علوم انسانی دارای صفحه‌ای اختصاصی است که کاربر می‌تواند با مراجعه به این صفحه ضمن دسترسی به جزئیات رزومه آنان، کلیه آثار موجود را با قابلیت فیلتر کردن براساس سال انتشار، درجه علمی نشریه، ناشر، موضوع طبقه‌بندی شده مقاله و نویسندگان همکار مشاهده نماید، همچنین کاربر می‌تواند در این صفحه بین مقالات تولید شده توسط هر صاحب اثر، جستجوی محتوایی انجام دهد.

علاوه بر این، با توجه به کثرت مخاطبان پرتال که از تلفن‌های هوشمند و تبلت برای مشاهده محتوای پرتال استفاده می‌کنند، نرم افزار موبایلی پرتال جامع علوم انسانی به زودی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت تا کاربران تلفن‌های هوشمند بتوانند با واسط کاربری مناسب در هر زمان و مکانی به مقالات، سریع و رایگان دسترسی داشته باشند.


شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده از سوی پرتال جامع علوم انسانی برای صاحبان نشریات (ایجاد صفحه اختصاصی و بروزرسانی نشریه) و مخاطبان (دریافت مقالات) رایگان و فاقد هزینه می‌باشد.


علاقه‌مندان جهت دسترسی به پرتال جامع علوم انسانی می‌توانند به آدرس ensani.ir مراجعه نمایند.

کلید واژه ها: علوم انسانی مقالات علوم انسانی پرتال جامع علوم انسانی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :

امیر رستم ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۵
چرا تارنما را خراب کردید؟ دسترسی به فهرست سالها و شماره های یک مجله قطع شده
پاسخ مدیر سایت ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۹

با سلام و احترام

لطفا می فرمایید شما از چه طریقی به محتوای پرتال دسترسی داشتیذ که اکنون برایتان میسر نیست؟

آیا از طریق نرم افزار خاصی بوده است؟

در حال حاضر از طریق وب سایت Ensani.ir مشکلی مشاهده نمی شود.

اگر مشکلی هست اعلام بفرمایید تا پیگیری نماییم.

با تشکر

بنیامین ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۶
بسیار یک کار عالی وقابل ستایش است ومقلات بسیار ارزنده داشته وعلمی
محمد نور ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۲
سعی اهتمام شما در راستای ترویج علوم قابل قدر است
قدیر ۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۸
عالی
جعفر ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵
این آدرس که گذاشتین، اصلا باز نمیشه
پاسخ مدیر سایت ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۵

سلام وققتون به خیر

مشکل مرتفع شده است