دکتر نجفی در مراسم افتتاح تالار حکمت مطرح کرد:

ضرورت الگوگیری از سیره و حیات اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف حیات اجتماعی

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۶ کد : ۲۲۲۳۱ خبر و اطلاعیه حوزه ریاست
تعداد بازدید:۱۷۸۰
ضرورت الگوگیری از سیره و حیات اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف حیات اجتماعی

در مراسمی که روز 25 بهمن‌ماه 1400به‌مناسبت میلاد باسعادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) و بزرگداشت روز پدر برگزار شد، تالار جدید پژوهشگاه با نام «تالار حکمت» به بهره‌برداری رسید.


به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت آیاتی چند از قرآن مجید، دکتر نجفی، رئیس پژوهشگاه، ضمن تبریک و تهنیت ولادت امام علی (ع) و روز پدر، با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه دربارۀ مباحث مرتبط با مدیریت گفت: می‌توان چهار نکته زیر را از منظر امیرالمؤمنین امام علی (ع) مورد توجه قرار داد که مدیریت را تضعیف می‌کند:
1. ضایع کردن مسائل مهم؛ 2. سرگرم شدن به امور کم‌اهمیت؛ 3. به‌کار گماردن آدم‌های پست؛ 4. کنار گذاشتن آدم‌های فاضل.
دکتر نجفی تأکید کرد: رعایت این نکات در مدیریت بسیار مهم هستند و عدم توجه به این چهار نکته مهم، می‌تواند به‌راحتی منجر به تباهی و تخریب یک مجموعه شود. بنابراین مدیران و مسئولین مختلف کشور به‌ویژه مدیران پژوهشگاه، باید ضمن توجه به این موارد و رعایت آنها، با تفکیک امور کم‌اهمیت‌تر، ابتدا به امور مهم‌تر و اصلی پرداخته و با به‌کارگیری افراد فاضل و شایسته، از به‌کارگیری افراد نالایق در مناسب مختلف پرهیز کنند تا در رسیدن به اهداف و مأموریت‌های خود موفق باشند.


رئیس پژوهشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره‌ای از علامه جعفری پرداخت و گفت: علامه جعفری نقل می‌کردند که در همایشی بین‌المللی که در آن سخنرانان، هنگام بحث از دیدگاه‌ها و نظریه‌های مختلف درباره «شخصیت انسان»؛ جملاتی از بزرگان، فیلسوفان و ادبا را برای تأکید بر اهمیت توجه به این موضوع نقل می‌کردند و من نیز این سخن را از امام علی (ع) نقل کردم که: «ارزش انسان به خواسته‌ها و آمالی است که دارد و هرچه آمال و آرزوهای انسانی متعالی‌تر باشد، ارزشش هم بیشتر است»، که مورد توجه حاضران در همایش قرار گرفت و از من درباره گوینده آن سوال می‌پرسیدند.
رئیس پژوهشگاه با خاطرنشان ساختن برخورداری مسلمانان به‌ویژه پیروان امامت و ولایت از گنجینه معارف و علوم ائمه (ع)، بر ضرورت توجه و به‌کارگیری آموزه‌های اهل‌بیت(ع) به منظور داشتن آرمان‌ها و اندیشه‌های متعالی‌تر تأکید کرد.


دکتر نجفی در خاتمه سخنان خود ضمن تبریک مجدد میلاد فرخنده امام علی (ع) و افتتاح تالار حکمت، با اشاره به امکان بهره‌گیری چندمنظوره از این تالار و برگزاری جلسات دفاع از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و برخی برنامه‌های مناسبتی در کنار برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی در آن، از تلاش‌ها و زحمات واحدهای مختلف پژوهشگاه به‌ویژه اداره خدمات و پشتیبانی در ساخت و تجهیز این تالار قدردانی کرد.
در بخش پایانی این مراسم، ضمن مولودی‌خوانی و بزرگداشت ولادت امام علی (ع)، هدایایی به رسم یادبود به اعضای پژوهشگاه تقدیم شد.

 

کلید واژه ها: ولادت حضرت علی (ع) افتتاح تالار حکمت موسی نجفی


نظر شما :