دکتر قبادی در جلسه‌ی شورای پژوهشی خبر داد:

راه‌اندازی عملی استارت‌آپ‌ها در پژوهشگاه

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۲ کد : ۲۰۹۹۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۴۱۶
راه‌اندازی عملی استارت‌آپ‌ها در پژوهشگاه

دکتر قبادی در جلسه‌ی شورای پژوهشی خبر داد:
راه‌اندازی عملی استارت‌آپ‌ها در پژوهشگاه

جلسه‌ی شورای پژوهشی پژوهشگاه نوزدهم خردادماه ۱۴۰۰، برگزار شد. دکتر حسینعلی قبادی در ابتدای جلسه ضمن تبریک پیشاپیش تولد حضرت معصومه (س) و آرزوی سلامتی برای همه‌ی بیماران اشاره کرد که بحث همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی در چند ماه گذشته، زمان زیادی از رؤسای پژوهشگاه‌ها و وزارتخانه را گرفته و این امر به دلیل نقصی است که در مصوبه‌ی مجلس وجود دارد و آن عدم ذکر اسم پژوهشگاه‌ها در این مصوبه است. 
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افزود: خوشبختانه دکتر غلامی، وزیر علوم طی مکاتباتی با رئیس مجلس درصدد رفع این مشکل و تفسیر دیوان محاسبات در مورد این مصوبه هستند که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

دکتر قبادی در ادامه به تفاهم‌نامه‌ای که پژوهشگاه در حال انعقاد آن است اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه علاوه بر درآمدزدایی زمینه‌ی همکاری را افزایش خواهد داد.
نکته‌ی سومی که دکتر قبادی به آن اشاره کرد راه‌اندازی عملی استارت‌آپ‌ها در پژوهشگاه است که مورد توجه معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است. وی همچنین به برگزاری مدرسه‌ی تابستانی تأکید کرد که معاونت کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی در حال انجام دادن آن است و بنا دارد با همکاری پژوهشکده‌ها این فعالیت صورت گیرد که محور این مدارس گذار به نسل چهارم پژوهشگاه‌ها خواهد بود. 
دکتر قبادی از رؤسای پژوهشکده‌ها نیز تشکر کرد که برنامه‌های مدونی برای ماه‌های آینده آماده کرده‌اند. ازجمله پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری، مطالعات فلسفی و هم‌چنین از مجموعه مدیریت و معاونت پژوهشی به خاطر نظم و انضباط شورای پژوهشی که با وجود شیوع ویروس کرونا  جلسه‌ها به‌صورت منظم برگزار شده است و هم‌چنین تلاش مدیریت ترویجی‌سازی در جهت معرفی دستاوردهای پژوهشگاه جای تجلیل و قدردانی دارد.

دکتر قبادی در ادامه‌ی سخنانش خبر داد: معاونت پژوهشی و شورای بررسی متون و پژوهشکده‌ها برنامه‌ی رونمایی از آثار پژوهشگاه را در دستور کار دارند که تعداد زیادی از آثار پژوهشگاه را دربر خواهد گرفت از جمله 7 اثر شورای بررسی متون و چند دانشنامه‌ی مهم. 

دکتر قبادی به بحث  نوآوری در محصولات پژوهشی در شورای پژوهشی تأکید و درخواست کرد تا پژوهشکده‌ها فعال‌تر شده و خود با ایده‌های جدید، گرداننده‌ی امور علمی باشند. وی 
تأکید کرد: یکی از این راه‌ها گزارش سیاستی است که بسط دانایی‌محوری است و این امر در گرو گفت‌وگوهای علمی است و پژوهشگاه باید به آن سمت حرکت کند. 
قبادی در خاتمه‌ی سخنانش تصریح کرد: هیأت امنای پژوهشگاه موظف شده تا طرح جامع اعتلای علوم انسانی را که خوشبختانه به مرحله‌ی میوه‌دهی رسیده است، هر 6 ماه گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کند، بنابراین از دبیرخانه‌ی اعتلاء می‌خواهیم که گزارش دقیقی از فعالیت‌های خود را ارائه کند و زوایا و کارکردهای پنهان علوم انسانی را در آن نشان دهند.

کلید واژه ها: قبادی جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه


نظر شما :