گزارش نشست «مدیریت اجرای برنامه‌ی ملی نظام‌سازی قرآنی»

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۰۷۰۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۰۵۲
گزارش نشست «مدیریت اجرای برنامه‌ی ملی نظام‌سازی قرآنی»

گزارش نشست «مدیریت اجرای برنامه‌ی ملی نظام‌سازی قرآنی»
نشست تدارکاتی مربوط به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اجرایی طرح ملی «مدیریت اجرای برنامه ملی نظام سازی قرآنی» روز شنبه 21 فروردین ماه 1400 با حضور دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه، دکتر فروغ پارسا مسئول پژوهشکده‌ی مطالعات قرآنی، دکتر ابراهیمی، مدیریت نوآوری و کاربردی سازی پژوهشگاه ، دکتر سیدهادی گرامی، عضو هیأت علمی مطالعات قرآنی و دکتر میرعظیمی، رئیس مرکز هماهنگی و توسعه‌ی پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور و کارشناسان حاضر در سالن اندیشه پژوهشگاه برگزار شد.
 در این نشست پس از خوش‌آمدگویی دکتر قبادی، دکتر میرعظیمی درباره‌ی پیشینه طرح و ابعاد مختلف آن توضیحاتی ارائه کرد و پس از ارائه‌ی نظر دیگر حاضرین جلسه مقرر شد، پژوهشکده‌ی مطالعات قرآنی با هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت کاربردی‌سازی، مقدمات اجرای طرح و تدوین طرح‌نامه‌ی تفصیلی فراهم شود.

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از  آذر ماه سال گذشته (1399) به‌عنوان دبیرخانه‌ی کارگروه توسعه‌ی پژوهش قرآنی کمیسیون توسعه، پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور فعالیت داشته است. در طی جلسات و نشست‌های مختلفی که ریاست پژوهشگاه، دکتر قبادی و دکتر فروغ پارسا، دبیر علمی کارگروه با دکتر رحیمی، معاونت پژوهشی وزارت عتف داشته‌اند وظایف و مأموریت‌های مختلفی در این رابطه برعهده‌ی پژوهشگاه قرار گرفته و موفقیت‌هایی نیز کسب شده است.
اجرای طرح کلان «مدیریت اجرای برنامه‌ی ملی نظام‌سازی قرآنی» در شمار مأموریت‌هایی است که به‌عهده‌ی پژوهشگاه علوم انسانی قرار گرفته و باتوجه به ظرفیت و توان‌مندی پژوهشکده‌ی مطالعات قرآنی و البته با همکاری دیگر پژوهشکده‌ها ان‌شاءالله انجام خواهد شد.
برنامه‌ی ملی نظام‌سازی قرآنی» در شمار اولویت‌های پژوهشی و موضوع تفاهم‌نامه‌ی بین صندوق مشارکت توسعه‌ی فرهنگ قرآنی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است که اعتبار اجرای آن نیز از محل آن صندوق تأمین شده است. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی براساس قراردادی که با وزارت عتف منعقد کرده، اجرای این طرح کلان ملی را بر عهده گرفته است.

 

کلید واژه ها: قرآنی نظام‌سازی میرعظیمی مطالعات قرآنی


نظر شما :