حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد در مراسم رونمایی از دانشنامه‌ی آزادگان مطرح کرد:

در تاریخ اسارت، دو روز تلخ برای آزادگان سرفراز کشورمان وجود دارد

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹ کد : ۱۹۶۳۶ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۵۰۰
در تاریخ اسارت، دو روز تلخ برای آزادگان سرفراز کشورمان وجود دارد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد در مراسم رونمایی از دانشنامه‌ی آزادگان مطرح کرد:

در تاریخ اسارت، دو روز تلخ برای آزادگان سرفراز کشورمان وجود دارد


حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد نماینده‌ی ولی فقیه در امور آزادگان و امام‌جمعه‌ی موقت تهران در مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه‌ی آزادگان (25 مرداد 99) طی سخنانی با تشکر و قدردانی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری در برگزاری این مراسم گفت: در آستانه‌ی سی‌امین سال ورود آزادگان پیروز به کشور عزیزمان هستیم و در این روزها اثری ارزشمند به دست اندیشمندان حوزه‌ی علم و توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشکده دانشنامه‌نگاری شکل گرفته که مایه قدرشناسی است.
وی در ادامه گفت: تاریخ دفاع مقدس زیباترین و ماندگارترین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی است و دستاوردهای امروز مرهون کار بزرگ آزادگان و ایثارگران با رهبری امام بزرگوار و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به سامان رسیده و این کتاب برگ زرین دوران اسارت به شمار می‌رود که همه‌ی خطوط آن اثرگذار است. آزادگان در دوران اسارت‌شان از حلقه‌های کلیدی دفاع مقدس بودند که در دوران اسارت دو روز بسیار تلخ داشتند؛ یکی روز ارتحال امام راحل و دیگری روز پذیرفته‌شدن قطعنامه‌ی آتش‌بس، نیروهای بعثی در روز دوم بعداز قطعنامه‌ی ۵۹۸ جشن و پایکوبی می‌کردند و انتظار خوشحالی و پایکوبی اسرا را داشتند اما سرهای آنان بر زانو بود چرا که ایستاده بودند تا دشمن را از پا درآورند و از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی در اردوگاه‌ها حراست می‌کردند. لذا دغدغه‌ی ثبت خاطرات این عزیزان از دغدغه‌های مهم شمرده می‌شود که می‌تواند مانند کتاب مرجعی برای انتقال تجربیات این عزیزان به نسل جدید استفاده شود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: این فرزندان که این‌گونه به اسارت دشمن درآمدند در دوران اسارت خویش یکی از حلقه‌های کلیدی دفاع مقدس بودند؛ هر چند در اردوگاه‌ها حضور داشتند اما در واقع در خط مقدم جنگ و مبارزه بودند و کمترین فشار در طول یک دهه اسارت از سوی آزادگان برای پایان جنگ به مدیران کشور وارد نشد.

 

 

 

کلید واژه ها: حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد کتاب دانشنامه آزادگان ihcs research center پژوهشگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :