گزارش نشست خبری هفته پژوهشِ پژوهشگاه + گزارش تصویری

۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۸۹۱۴ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۵۰۵
شعار هفته پژوهشِ پژوهشگاه: «پژوهش و افق‌های پیشرفت»
گزارش نشست خبری هفته پژوهشِ پژوهشگاه + گزارش تصویری

روز دوشنبه، 18 آذرماه 1398، نشست خبری هفته پژوهشِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور اهالی رسانه و اصحاب قلم برگزار شد. در ابتدای نشست دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه با اشاره به تلاش‌ ها و کارنامه یک ساله این مرکز از آذرماه سال گذشته، تاکنون گفت: کارنامه یک ساله پژوهشگاه را می توان در سه بخش؛ دستاوردهای ساختاری و اجرایی موثر، دستاوردهای حوزه پژوهش و فعالیت های علمی، اقدامات و موفقیت های راهبردی تقسیم کرد و در مورد هرکدام شرح داد. (پاورپوینت پیوست)
دکتر قبادی با اشاره به نام‌گذاری هفته پژوهش تأکید کرد: امسال هفته پژوهش با شعار «پژوهش و افق‌های پیشرفت» اجرا می‌شود. امسال «پژوهش و افق های پیشرفت» به عنوان شعار اصلی هفته پژوهش انتخاب شده است و با توجه به خط مشی کلان پژوهشگاه و بر مبنای اساسنامه برنامه توسعه راهبردی، پژوهشگاه به سمت کاربردی شدن پیش می رود که گرفتن مجوز مرکز نوآوری علوم انسانی و افزایش تعداد قراردادها به ۴۲ مورد در یک سال گذشته جزو برنامه های پژوهشگاه بوده است که با افزایش طرح های کاربردی تعداد پروژه های کارفرمایی به 60 مورد رسیده است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از نیمی از اعضای هیأت علمی ما با نهادها و سازمان های بیرونی همکاری علمی و پژوهشی دارند و ما برای نخستین بار 12 مقاله علمی بین المللی معتبر را منتشر کردیم که از جمله فعالیت های قابل توجه اعضای هیأت علمی پژوهشگاه به شمار می آید. همچنین مسئله بعد حضور پررنگ در عرصه عمومی و مجازی است؛ چهارمین فعالیت ما گرفتن مجوز مرکز نوآوری علوم انسانی برای اولین بار در پژوهشگاه است، ما می خواهیم به سمتی برویم که علوم انسانی بتواند خدمات خود را به صورت کلینیکی ارائه کند و این یعنی اثربخشی علوم  انسانی. در واقع دانشگاه نسل اول آموزش‌محور بود و دانشگاه نسل دوم پژوهش‌محور اما در نسل جدید به دنبال آن هستیم که در حوزه های دیگر وارد میدان شویم. همچنین ما در حوزه بیانیه گام دوم نشست های متعددی داشتیم که امیدواریم در این چند ماه که از صدور بیانیه گذشته است، شاهد نتایج کاربردی باشیم.
در ادامه دکتر علیرضا ملایی توانی، رئیس ستاد هفته پژوهش و معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه در مورد جزئیات برنامه‌های پژوهشِ پژوهشگاه از روز شنبه 23 آذرماه 98 تا روز دوشنبه 25 آذرماه 98 توضیحات کاملی ارائه کرد و گفت: حدود ۱۰۶ اثر در دست انتشار داریم که از سال‌نامه پژوهشی پژوهشگاه نیز طی این هفته رونمایی خواهد شد. همچنین طی این هفته‌ها یک نمایشگاه داخلی برگزار می‌شود و در این نمایشگاه مشاوره‌های تحصیلی، مشاوره به خانواده‌ها و مشاور فلسفی به والدین ارائه خواهد شد. این در حالی است که در نمایشگاه فن بازار در نمایشگاه بین‌المللی نیز غرفه خواهیم داشت و همین خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کنیم.
همچنین الهام ابراهیمی، سرپرست مدیریت نوآوری و کاربردی سازی پژوهش ها و مسئول برگزاری فن بازار نیز در مورد برپایی نمایشگاه فن بازار از 26 تا 29 آذرماه 98 در محل نمایشگاه بین‌المللی، گفت: پژوهشگاه علوم انسانی سه کارگاه با عناوین؛ "جایگاه فناوری در زندگی معاصر بر پایه نظریه‌های علوم انسانی"، "تیپ شناسی شخصیت و عملکرد شغلی" و "شیوه‌های مدیریت مصرف رسانه" در نمایشگاه فن‌بازار برگزار می کند که مدرسان این کارگاه‌ها از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه هستند.
در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور اهالی رسانه و قلم برگزار شد.

پاورپوینت ارائه شده از سوی دکتر قبادی

 

کلید واژه ها: هفته پژوهش پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :