رئیس پژوهشگاه علوم انسانی:

وزیر علوم آموزش عالی را به خوبی می شناسد

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۷۵۸۸ خبر و اطلاعیه اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۸۵۶

    تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تاکید کرد: وزیر علوم، آموزش عالی را به خوبی می شناسد و مرحله به مرحله به وزارت رسیده است. پیش از این در حوزه های پژوهش فعالیت بسیاری داشته و سلوک اخلاقی آرامی دارد که اقتضای محیط علمی است.

حسینعلی قبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: درباره پرسش هایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طرح کرده اند ذکر چند نکته ضرروی است. نخست اینکه حق مجلس است که ناظر و نگران بوده و پرسش و دغدغه داشته باشد.
وی افزود: به عنوان یک ایرانی این ایفای نقش نمایندگان را ستایش می کنم اما به عنوان فردی که 42 سال از عمر خود را در آموزش عالی گذرانده ام، بسیاری از وزرا را از نزدیک دیده ام و با آنها کار کرده ام باید بگویم در شرایط فعلی، ما شاهد روند آرام و بسیار حرفه ای در وزارت علوم هستیم و شاید از جمله برهه هایی که وزارت علوم به صورت فنی و کاملاً حرفه ای اداره می شود، در زمان وزارت دکتر غلامی است.
قبادی خاطرنشان کرد: به عقیده من نباید انتظار داشت یک وزیر علوم، آموزش عالی را پر سر و صدا اداره کند. اقتضای محیط آموزشی این است که آرام، فنی، کارشناسانه، با مهارت و تسلط اداره شود. غلامی در حوزه R&D، شرکت های دانش بنیان و کاربردی سازی بسیار مسلط است.
این مقام مسئول، اظهار کرد: منش اخلاقی وزیر علوم مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی است. در سایه چنین آرامشی است که دانشگاه ها می توانند رشد کنند و اصلاً ذات تمدن و علم همین است.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی افزود: با غوغا که نمی توان دانشگاه ها را اداره کرد. دانشگاه ها و پژوهشگاه ها رویکرد کاربردی وزارت علوم را پیش گرفته اند و دکتر غلامی در این زمینه مشوقانه کنار ما هستند.
وی یادآور شد که وزیر مجدانه به دنبال آن است که توازنی در سطح آموزش عالی ایجاد کند تا همه پا به پای هم رشد کنند. هم اکنون شاهد کاهش فنی زدگی در مجموعه آموزش عالی هستیم و توانایی بخشی از نخبگان کشور بیشتر به منصه ظهور می رسد.
قبادی گفت: اگر نمایندگان مجلس، جلسات بیشتری با وزیر علوم داشته باشند، نگرانی آنها قابل رفع است هر چند این امر ممکن است کمی زمان بر باشد.
وی افزود: وزارت علوم در چند سال اخیر تاوان زیادی برای بی ثباتی داده است. کمتر وزارتخانه ای است که این میزان تغییرات وزرا را به خود دیده باشد. در زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی ابتدا توفیقی، نجفی، فرجی دانا، فرهادی و با مدت ها فاصله دکتر ضیاء هاشمی به وزارت علوم آمدند و در نهایت دکتر غلامی به عنوان وزیر علوم شناخته شد.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تاکید کرد: منافع ملی و مصالح دراز مدت کشور اقتضا می کند بیش از این وزارتخانه را به سمت بی ثباتی نبریم. چرا که تغییر وزیر، فرایندها را کند می کند به خصوص در شرایط فعلی که با تحریم روبرو هستیم.
وی ادامه داد: تحریم در درجه اول با اتکاء به دانشگاه ها قابل مهار است و مراکز آموزشی و پژوهشی باید با ثبات کامل، انواع فعالیت ها را مقابل تحریم داشته باشند.
قبادی گفت: به عنوان یک کارشناس در عرصه آموزش عالی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش دارم با گفت و گوهای بیشتر، نگرانی خود را مرتفع سازند.

ایرنا

 

کلید واژه ها: دکتر قبادی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :