دکتر قبادی در مراسم گرامی‌داشت روز کارمند:

باید مثل پژوهشگاه‌های نسل چهارم در عرصه‌ی سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشیم

۰۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۶۵۳ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۷۲۹
باید مثل پژوهشگاه‌های نسل چهارم در عرصه‌ی سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشیم

دکتر قبادی در مراسم گرامی‌داشت روز کارمند:
باید مثل پژوهشگاه‌های نسل چهارم در عرصه‌ی سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشیم

دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به مناسبت گرامی‌داشت روز کارمند با حضور در سالن حکمت ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش، روز کارمند و هفته‌ی دولت را به همکاران حاضر در سالن و مخاطبان مجازی این نشست تبریک گفت و یاد و نام شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی داشت.
در این مراسم که روز سه‌شنبه، 4 شهریورماه 1399، برگزار می‌شد، دکتر قبادی با اشاره به شرایط خاص و کرونایی کشور، فشار تحریم‌ها و شرایط بودجه‌ی پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: با وجود برخی مشکلات، تمام تلاش مسئولان پژوهشگاه در این جهت است که به معیشت کارکنان لطمه‌ای وارد نشود و سلامت همکاران در اولویت تمامی موضوعات قرار گیرد. در کنار این، پژوهشگاه تلاش کرده است در سایه‌ی سیاست‌های دولت تدبیر و امید به متنوع‌سازی منابع درآمدی خود بپردازد که خوشبختانه پژوهشگاه در حوزه‌ی طرح‎های کاربردی و کارفرمایی توفیقات بسیار خوبی داشته است.
دکتر قبادی تأکید کرد: در راستای این نگرش تعاملات ما با تمام دستگاه‌های اجرایی و قوای مقننه و قضائیه گسترش یافته و امیدواریم به‌زودی شاهد عقد قراردادهای بزرگتری باشیم. تلاش برای متنوع‌سازی منابع درآمدی پژوهشگاه به‌صورت طبیعی ما را به سمتی سوق داد که محصولات پژوهشی‌مان را متنوع کنیم، یعنی گزارش‌های راهبردی، توصیه‌های سیاستی، گزارش‌های ملی و علمی استاندارد استخراج کنیم که بتواند مرجعیت علمی و پژوهشی پژوهشگاه را تضمین کند که این موضوع نشان می‌دهد، پژوهشگاه فقط مؤسسه‌ی علمی کلاسیک نسل اول یا دوم (آموزشی و پژوهشی) نیست و با قصد کارآفرینی فعالیت می‌کند و می‌خواهد مثل پژوهشگاه‌های نسل چهارم در عرصه‌ی سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم دکتر زهرا پارساپور، معاون کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز کارمند، از زحمات مدیریت‌های مختلف پژوهشگاه و کارمندان آنان قدردانی کرد. دکتر پارساپور ضمن تشکر از زحمات پرسنل محترم خدمات و انتظامات، نقش و تأثیر «کارمند» در ایفای وظایف پژوهشگاه را شایسته و قابل اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: ان‌شاءالله در تلاشند تا زمان برگزاری مراسم هفته‌ی پژوهش امسال، شاخص‌ها و ضوابط معرفی کارمندان نمونه مشخص و اعلام شود.
در ادامه‌ی جلسه، دکتر عبداله قنبرلو ضمن یادآوری ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز کارمند از زحمات تمام کارمندان در بخش‌های مختلف پژوهشگاه تشکر کرد. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه گزارشی از امور اداری اعضای محترم پژوهشگاه و پرداختی‌های ماهانه و رفاهی ارائه کرد و یادآور شد که در شرایط موجود نیز، تلاش‌شان بر بهبود شرایط رفاهی همکاران بوده است. وی یادآور شد که موضوع تبدیل وضعیت نیروی انسانی را از مجاری رسمی ذی‌ربط پیگیر هستند و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب برسند.

 

کلید واژه ها: روز کارمند دکتر قبادی ihcs research center پژوهشگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :