دکتر قبادی: مجموعه آموزش عالی در حال حاضر به ثبات رسیده است

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۷۵۷۲ خبر و اطلاعیه اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۲۰۶۱

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه آموزش عالی به ثبات رسیده است، گفت: کارشناسی و تخصصی و حرفه‌ای و خیلی اخلاقی‌تر در حال حاضر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می‌شود. همچنین ثباتی که لازم محیط‌های علمی است نیز در حال ایجاد شدن است.

دکتر حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و  مطالعات فرهنگی در واکنش به استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طبعا پرسش و جست‌وجو وظیفه نمایندگان و مسئولیت آنها است و از اینکه این افراد احساس مسئولیت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که از ابتدای انقلاب تاکنون در آموزش عالی مسئولیت داشته و با وزرای گوناگون کار کردام و حتی حکم ریاست خود را از دکتر غلامی نگرفته‌ام،  می‌خواهم شهادت بدهم که به نظر من اولین اتفاق متمایزی که در زمان وزیر علوم فعلی از درون افتاده و ناظر بر موسسات آموزش عالی است، حرفه‌ای‌تر شدن اداره وزارت خانه است. من به عنوان کسی که ۴۱ سال است در آموزش عالی هستم احساس می‌کنم که وزارت علوم اکنون دقیقا در ریل خود قرار گرفته است و فارغ از دغدغه‌های دنیای سیاست‌زده و مسائل حاشیه‌ای، به شکل فنی و حرفه‌ای اداره می‌شود.

وی گفت: دکتر غلامی فردی است که بیش از ۱۰ سال رئیس دانشگاه بوده و مدارج را طی کرده و ناگهان وزیر نشده است، بلکه همه مراحل را پله پله طی کرده است.نکته قابل توجه اینکه سرمایه‌ای صرف شد تا این وزیر انتخاب شد.

قبادی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه آموزش عالی به ثبات رسیده است، گفت: کارشناسی و تخصصی و حرفه‌ای و خیلی اخلاقی‌تر در حال حاضر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می‌شود. همچنین ثباتی که لازم محیط‌های علمی است نیز در حال ایجاد شدن است. وزارت علوم تاوان زیادی برای بی‌ثباتی داده است و دیگر بس است. ما کمتر وزارت‌خانه‌ای را سراغ داریم که اینقدر سرپرست و وزیر و مجدد سرپرست و ... عوض کرده باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خطاب به نمایندگان گفت: به اعتقاد من قطعا نمایندگان مجلس که دلسوز ملت و فرهنگ این کشور هستند، با اطلاعات بیشتر از مجموعه و فرآیند و کارآمدی‌های وزرات علوم در این دوره، ان‌شاءالله تجدیدنظر خواهند کرد و با عبور از استیضاح خدمت ماندگارتری به فرهنگ این سرزمین خواهند کرد.

وی اضافه کرد:‌ اگر توقع داشته باشیم یک وزیر بیاید مسائل حاشیه‌ای که خارج از محیط‌های علمی را لحاظ کند، از حرفه‌ای‌گری جا می‌ماند و خوشبختانه وزارت اکنون در مسیر حرفه‌ای شدن پیش می‌رود. وزیر علوم بر طبق برنامه‌ای که به مجلس داده، عمل می‌کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در دوران دکتر غلامی خود را وقف مقابله با تحریم کرده‌اند، آقای غلامی با اخلاق و منش اخلاقی که در پیش گرفته است و با خرد جمعی که با آن حرکت می‌کند، توانایی‌ها و استعدادهای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور را بهتر می‌تواند در مقابله با تحریم می‌تواند به کار بگیرد.

قبادی اقتضای مدیریت در حوزه علم را توانایی به صحنه آوردن همه ظرفیت‌های دانشگاه دانست و اظهار کرد: این ویژگی در آقای غلامی بسیار برجسته است و شهادت می‌دهم که ایشان خود را وقف اداره آموزش عالی و وزارت علوم کرده است و چندین جا مشغول نیست و دهها دغدغه دیگر ندارد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایان تاکید کرد:‌ در شرایط کنونی که دانشگاه در مسیر شکوفایی است فکر نمی‌کنم اینگونه خلل ها با مصلحت‌های عمومی و اجتماعی ما و شتاب آموزش عالی ما سازگار باشد. من از جامعه نخبگانی و انجمن‌های علمی کشور می‌خواهم معدل عملکردها را دراز مدت ببینند و روندی که آقای غلامی ایجاد کرده‌اند و به نفع جامعه نخبگانی است، آنها هم از این وضعیت حمایت کنند.

ایسنا

کلید واژه ها: دکتر قبادی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :