دکتر قبادی: بین متون درسی و دنیای اشتغال فاصله زیادی وجود دارد

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۴ کد : ۱۷۱۸۷ خبر و اطلاعیه اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۴


رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:
بین متون درسی و دنیای اشتغال فاصله زیادی وجود دارد
 

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: فاصله زیادی میان متون درسی و دنیای اشتغال، کاهش بیکاری، نشاط و شادابی جامعه و ... وجود دارد و این نشان می‌دهد که کارکردهای اجتماعی در متون درسی خالی به نظر می‌رسد و ما باید با تلاش و تحقیق بیشتر این خلاء ها را پر کنیم.

به گزارش ایسنا، حسینعلی قبادی در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی که با حضور اعضای این شورا و مدیران طرح جامع اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت برگزار شد، اظهار کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه کنیم این است که امسال طبق مصوبه هیئت امنای پژوهشگاه، سال پایان برنامه اول توسعه است. یعنی شورای بررسی متون در آستانه دور دوم برنامه توسعه خودش قرار دارد و ما فقط چند ماه فرصت داریم در خصوص برنامه دوم پنج سال آینده فکر و برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک به 25 سال از عمر شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی می گذرد که حالا باید سعی کنیم به دغدغه ها و مسائل اجتماعی توجه کنیم و از خودمان بپرسیم آیا کتابَ‌های درسی و نظام دانشگاهی و کارکرد ما در این شورا باید مثل 25 سال گذشته باشد؟ توجه داشته باشیم شورای بررسی متون یک مرجع است نه یک جریان حاشیه ای. بنابراین ما باید بزرگترین چالش ها و مسائل اجتماعی که می تواند موضوع منابع درسی باشد را مورد توجه قرار دهیم. به نظر من فاصله زیادی میان متون درسی و دنیای اشتغال، کاهش بیکاری، نشاط و شادابی جامعه و ... وجود دارد که کارکردهای اجتماعی در متون درسی خالی به نظر می رسد و ما باید با تلاش و تحقیق بیشتر این خلاء‌ها را پر کنیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، قبادی در پایان اظهار کرد: ما باید بدانیم در حوزه کارآموزی اجتماعی، متون درسی علوم انسانی چه ارتباطی با ضوابط و شاکله حوزه کارآمدی اجتماعی دارد؟ فارغ التحصیلان ما چه مهارتی دارند و چکار می کنند و ان شاءالله با تمرکز بیشتر روی این محورها، زنده تر و بالنده تر از قبل مسائل روز اجتماعی را تحلیل کنیم.

کلید واژه ها: دکتر قبادی متون کتب درسی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :