دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده اخلاق و تربیت

۰۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۶۹۶۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۴۱

 

دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه در نخستین دیدار از پژوهشکده ها درسال 97، روز سه‌شنبه هشتم خرداد 97 با اعضای پژوهشکده اخلاق و تربیت دیدار کرد. در این دیدار که با حضور اعضای پژوهشکده صورت گرفت، در ابتدای جلسه، دکتر مهرنوش هدایتی بازدید ریاست پژوهشگاه از پژوهشکده اخلاق و تربیت به عنوان اولین پژوهشکده درسال 97 را باعث دلگرمی اعضای این پژوهشکده اعلام کرد و با اشاره به جوان بودن این پژوهشکده، تاکید کرد: این نیروی جوانی به پویایی و چابکی پژوهشکده کمک کرده است.

دکتر هدایتی در ادامه نسبت پژوهشکده با اهداف پژوهشگاه را هدف اصلی عنوان کرد و گزارشی از فعالیت های پژوهشکده در برگزاری کارگاه ها، طرح ها، نشست ها و سخنرانی ها به همراه مقالات بین المللی ارائه کرد. هدایتی افزود: کارگاه های تربیت مربی فبک که از سوی این پژوهشکده برگزار می شود، به طور کلی در کشور شناخته شده است و تمام طرح های انجام شده در این زمینه، خاصیت کاربردی سازی دارد که در این راستا با پژوهشکده کاربردی سازی علوم انسانی برای تامین مشوق های مالی و سرمایه گذاری بیرونی در حال رایزنی هستیم.

در ادامه اعضای پژوهشکده به بیان نظر و پیشنهادهای خود پرداختند که مواردی مانند ضرورت تأسیس رشته فلسفه برای کودکان در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه خدمات مشاوره ای در مناطق محروم به ویژه شهر تهران و آموزش های تخصصی در فضای عمومی جامعه را شامل می شد.

در ادامه دکتر قبادی، ریاست پژوهشگاه ضمن تشکر از برنامه ها و پیشنهادهای اعضای پژوهشکده صمیمیت و همدلی اعضا را درخور ستایش و تقدیر دانست و تأکید کرد: یکی از ویژگی های لازم برای پرداختن به مصلحت علم و سازمان، منافع مردم و قداست علم، از خود گذشتگی است که این امر در اعضای پژوهشکده مشهود است و به حق نام این پژوهشکده؛ «اخلاق و تربیت» انتخاب شده است.

قبادی همچنین در خصوص تأسیس مرکز مشاوره تصریح کرد: این کار با همکاری معاونت فرهنگی و رایزنی با شهرداری بسیار مفید خواهد بود که طی آن می توان از ظرفیت های سراهای محله و فرهنگسراها جهت تامین مکان و امکانات جهت بهبود وضعیت فعلی جامعه بهره مند شد. اگر ما بتوانیم حتی یک نفر از این افراد را به زندگی برگردانیم رسالت و وظیفه خودمان را به نوعی انجام داده ایم.

کلید واژه ها: دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده اخلاق و تربیت دکتر قبادی پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :