دکتر قبادی در نشست ماهانه هیأت رئیسه پژوهشگاه با اعضای هیأت علمی: پژوهشگاه باید از وضعیت موجود خود جهش کند

۰۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۶۹۵۷ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۸۷۴
دکتر قبادی در نشست ماهانه هیأت رئیسه پژوهشگاه با اعضای هیأت علمی: پژوهشگاه باید از وضعیت موجود خود جهش کند

نشست ماهانه هیأت رئیسه پژوهشگاه با اعضای هیأت علمی، روز دوشنبه 7 اردیبهشت 97 در سالن حکمت برگزار شد.
دکتر قبادی در ابتدای سخنانش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: به عنوان یک فرد علاقمند به سرنوشت پژوهشگاه باید بدانیم ما با چه مسئله ای مواجه هستیم. با تمام نقاط قوتی که شما و سازمان پژوهشگاه دارد و کارهای خوبی که انجام می گیرد بنده از سطح بهره وری پژوهشگاه راضی نیستم. اصلا در شأن اعضای هیأت علمی پژوهشگاه نیست که این اندازه محصول و خروجی داشته باشیم و کتاب های ما مثل کاغذ زر در تمام دانشگاه ها و محافل علمی دست به دست نگردد.


قبادی تأکید کرد: همه ما باید ببالیم به اینکه پژوهشگاه بالنده و سرافراز شود. نظام های اداری پژوهشگاه هم باید طوری باشد که به افزایش بهره وری مطلوب منجر شود. چه کسی واقعا برای ارتقاء علمی پژوهشگاه یقه پاره می کند؟ تا نگرید کودک حلو فروش ـــ دیگ بخشایش نمی آید به جوش
امکان ندارد ما بدون تعصب و تمام وجود کار کنیم و پژوهشگاه رشد نکند. هر اندازه ما «درد» داشته باشیم «طلب» خواهیم داشت. اگر درد نداشته باشیم طلبی هم وجود نخواهد داشت آنگاه چیزی به نام ماهیت و هویت مشترک پژوهشگاهی رقم نخواهد خورد.


رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ادامه داد: برای ما باید ارتقاء بهره‌وری سازمان اصل باشد تا به عنوان بزرگترین پژوهشگاه علوم انسانی ایران، بزرگترین و فاخرترین محصول را هم داشته باشد. باید به افزایش کیفیت از جمله افزایش کیفیت مقالات اقدام کنیم. باید ضریب تأثیر مقالات اعضای هیأت علمی پژوهشگاه و راهکارهای افزایش ضریب را مورد ارزیابی قرار دهیم. در مورد کتابخانه هم باید بتوانیم به مقالات بین المللی دسترسی داشته باشیم و از امتیازات بالای آن استفاده کنیم وحتی سطح مقاله نویسی مان را هم ارتقاء ببخشیم.


دکتر قبادی در خاتمه با اشاره به اهمیت طرح جامع «اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی، معطوف به پیشرفت کشور»گفت: خوشبختانه طرح بیش از 12 عضو هیأت علمی پژوهشگاه در مرحله تصویب قرار دارد با این حال باز هم طرح اعتلاء ظرفیت بیشتری دارد.

کلید واژه ها: دکتر قبادی نشست ماهانه هیأت رئیسه پژوهشگاه با اعضای هیأت علمی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :