گزارش برگزاری کرسی‌های مطالعات راهبردی

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۲ کد : ۹۴۶۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۴۷

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به‌منظور توسعه ظرفیت راهبردی در حوزه تصمیم‌سازی، برنامه تشکیل کرسی‌های مطالعات راهبردی را طراحی کرده است. این برنامه با مشارکت مستقیم مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی کشور و از طریق شناسایی قابلیت‌های موجود و برقراری ارتباطی اثربخش به‌منظور استفاده از توان کارشناسی و نخبگی آن­ها شکل می‌گیرد.

دبیرخانه مذکور با آشنایی از سابقه مطالعات امنیت اجتماعی در گروه پژوهشی جامعه و امنیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و در پی تعامل و هماهنگی انجام شده، برگزاری 3 کرسی مطالعات راهبردی با عناوین:

1- شاخص‌سازی، سنجش و ارزیابی وضعیت امنیت، به‌ دبیری آقای محمدعلی مینایی

2- قدرت نرم و جنگ نرم، به دبیری آقای دکتر اصغر افتخاری

3- امنیت اجتماعی، به دبیری آقای دکتر قدیر نصری

به‌عنوان مرکز محور به مرکز مطالعات جامعه و امنیت محول شده است.

مرکز مطالعات جامعه و امنیت، تاکنون موفق شده است،  6 جلسه کرسی «شاخص‌سازی، سنجش و ارزیابی وضعیت امنیت»، دو جلسه کرسی «قدرت نرم، جنگ نرم» و یک جلسه کرسی «امنیت اجتماعی» را با حضور اعضاء ثابت و مدعو کرسی‌ها برگزار و گزارش آن را به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی ارائه کند.

علاوه بر مسئولیت مستقیم برگزاری سه کرسی مذکور، مدیر مرکز مطالعات جامعه و امنیت و اعضای شورای علمی و راهبری گروه، در دیگر کرسی‌های مطالعاتی که مسئولیت برگزاری آن­ها بر عهده دیگر نهادها و سازمان‌هاست به‌عنوان عضو ثابت یا مدعو مشارکت دارند.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :