گفتگوی دکتر بروجردی با مهر؛ گسترش مبانی علوم انسانی با همکاری کشورهای همسایه

۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۶ کد : ۹۲۱۲ اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۲۱۶۸
گفتگوی دکتر بروجردی با مهر؛ گسترش مبانی علوم انسانی با همکاری کشورهای همسایه
معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: بیشترین توجه به حوزه علوم انسانی است و باید بدانیم بی توجهی به نفع علم و جامعه امروز و آینده نیست و در حال بازخوانی جایگاه علوم انسانی در مجموعه علمی کشور هستیم.

اشرف بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به هدف سفر آرام سیمونیان رئیس دانشگاه دولتی ایروان به ایران گفت: هدف از این سفر و افتتاح بخش قفقار شناسی و میز ارمنی پژوهی در پژوهشکده علوم انسانی تعاملات فرهنگی و علمی است که ما در حوزه علوم انسانی موظف هستیم که این ارتباطات را گسترش بدهیم تا نسل آینده بتواند از این علم استفاده کند و تلاش ما این است که حلقه دوستانمان را در منطقه تقویت کنیم.

وی افزود: احساس می کنیم امروز شرایط بگونه ای است که دوستان در منطقه باید در حوزه مسائل فرهنگی انسجام کاملی داشته باشند در نتیجه این فعالیت ها مقدمه سازی برای توسعه اقدامات و فعالیت های فرهنگی بین کشور های منطقه است.


معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط علوم انسانی در ایران گفت: امروز در کشور بیشترین توجه به حوزه علوم انسانی است؛ چراکه در دوره ای به علوم انسانی بی توجهی شد، اما متوجه شدیم که این بی توجهی ها به نفع علم و جامعه امروز و آینده نیست، لذا در حال بازخوانی جایگاه علوم انسانی در مجموعه علمی کشور هستیم.

بروجردی با اشاره به برنامه آینده این پژوهشگاه در حوزه تقویت ارتباط با دیگر کشور ها در خصوص علوم انسانی گفت: نشست قبلی این پژوهشگاه با دولت قزاقستان بود امروز هم مهمان دانشگاه دولتی کشور ارمنستان هستیم و در آینده با کشور های آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان چنین برنامه هایی را برای گسترش مبانی و علم در حوزه علوم انسانی داریم تا علوم انسانی تقویت شود.

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :