نشست: «اخلاق حرفه ای علم در ایران»

۲۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۹ کد : ۹۱۵۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۱۵۳
نشست: «اخلاق حرفه ای علم در ایران»

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشستی با عنوان «اخلاق حرفه ای علم در ایران» برگزار می کند.

اعضای پنل اول صادق آیینه‌وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، هادی خانیکی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران و محمد امین قانعی راد رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران می باشند.

در سال‌های اخیر همزمان با رشد و گسترش کمی علم در ایران مساله کیفیت علم تولیدی و مناسبات هنجاری حاکم بر فضای علمی در ایران بیشتر آشکار شده است. مسایل متنوعی از مناسبات میان کنشگران علمی، کنشگران با سازمان، نهادهای سیاست‌گذار و شیوه های مدیریت و اداره امور مراکز علمی مطرح شده و هشدارهایی نسبت به مسایل اخلاق علمی و حرفه‌ای در فضای آموزش عالی و علم در ایران داده شده است. در سلسله نشست‌هایی با موضوع «اخلاق حرفه‌ای علم در ایران» بر آنیم تا با مرور و واکاوی این مسایل، جامعه علمی ایران را نسبت به رواج این دست مسایل حساس‌تر نموده و گامی در جهت شناسایی عوامل و دستیابی به پیشنهادها و راهکارهایی برای تاثیرگذاری و بهبود این وضعیت برداریم. نشست‌‌ها ذیل موضوعات اصلی زیر برگزار خواهد شد:

اخلاق حرفه‌ای علم در ایران، اخلاق حرفه‌ای آموزش علم در ایران، اخلاق حرفه‌ای پژوهش علم در ایران، اخلاق حرفه‌ای نشر علم در ایران، اخلاق حرفه‌ای کاربرد علم و فناوری در ایران، اخلاق حرفه‌ای مدیران نهادهای علمی و مدیریت علم در ایران. این نشست‌ها با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم برگزار می‌شود.
این سلسله پنل ها با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و با مدیریت سید آیت الله میرزایی و دبیری معصومه قاراخانی برگزار می گردد.

این نشست در روز شنبه مورخ 27 دیماه از ساعت 10 الی 12 در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سالن اندیشه برگزار خواهد شد.

محل برگزاری: بزرگراه کردستان،خیابان ایرانشناسی (64)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، طبقه سوم، سالن اندیشه.







فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :