تفاهم‌نامهٔ همکاری پژوهشگاه علوم انسانی با پژوهشگاه میراث فرهنگی امضا شد

۱۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۵۰ کد : ۸۶۷۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۸۹۶
تفاهم‌نامهٔ همکاری پژوهشگاه علوم انسانی با پژوهشگاه میراث فرهنگی امضا شد

صبح امروز (دوشنبه 16 آذرماه) در جلسه‌ای با حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر صادق آیینه‌وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مهندس محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و معاونان این دو پژوهشگاه، تفاهم‌نامهٔ همکاری میان دو پژوهشگاه امضا شد.

در ابتدای این نشست، دکتر مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تبریک روز دانشجو به تهیهٔ برنامهٔ 6 ساله برای شکوفایی میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این برنامه، مبنای بودجه در سال 94 قرار گرفته است و به‌منظور عملیاتی‌شدن این برنامه تلاش‌های متعددی به‌منظور بهره‌گیری از همکاری و مشارکت نهادهای دیگر صورت پذیرفته است.

وی در این زمینه اشاره کرد که هم‌اکنون سازمان میراث فرهنگی در 17 استان در حال کاوش و مطالعات باستان‌شناسی است که برای گسترش و تعمیق این فعالیت‌ها، نیازمند همکاری با نهادهای پژوهشی و علمی مختلف و از جمله پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

در ادامه مهندس سیدمحمد بهشتی دربارهٔ همکاری بین این دو پژوهشگاه گفت: با توجه به گستردگی حوزه میراث فرهنگی، انجام ماموریت‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی صرفا با همکاری نهادهای علمی و پژوهشی دیگر امکان‌پذیر است که به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین مرکز برای این همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که با بهره بردن از استادان و پژوهشگران مجرب در عرصه‌های مختلف علوم انسانی از جمله باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، زبان‌شناسی و امثال آن می‌تواند کمک‌های شایان توجهی را در این زمینه ایفا نماید.

پس از آن، دکتر صادق آیینه‌وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی نیز با تبریک فرارسیدن روز دانشجو گفت: امیدواریم که تفاهم‌نامهٔ همکاری این دو مرکز ثمرات خوبی در پی داشته باشد. وی با اشاره به ظرفیت‌ها و علاقه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای همکاری با دیگر نهادهای پژوهشی خاطرنشان کرد که بر اساس برنامه توسعه پژوهشگاه که به‌زودی ابلاغ خواهد شد، گسترش فعالیت‌های مشارکتی در سطوح سازمانی و فردی در اولویت قرار دارد و مایه خوشوقتی است که امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی در زمره اولین گام‌ها در مسیر اجرائی‌شدن این برنامه راهبردی باشد.

در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی به امضای رئیسان دو پژوهشگاه رسید و از سوی دو طرف نمایندگانی برای پیگیری اجرائی‌شدن بندهای تفاهم‌نامه معرفی شدند.  



























































فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :