دیدار رئیس، مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) قم از پژوهشگاه

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۳ کد : ۸۶۴۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۹۴۴
دیدار رئیس، مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) قم از پژوهشگاه

نشست مقدماتی انعقاد تفاهم‌نامهٔ همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه امام صادق (ع) با حضور روسای دو پژوهشگاه، دوشنبه 10 آذرماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر صادق آیینه‌وند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، ضمن تبریک هفته بسیج و گرامی‌داشت همزمانی دیدار مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) از پژوهشگاه با این ایام مقدس، به بیان برخی از خدمات این پژوهشگاه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بتواند در زمینه‌هایی مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های علمی و غیره همکاری‌های خود را با پژوهشگاه امام صادق (ع) گسترش دهد.

در ادامه دکتر سید جمال‌الدین میرمحمدی، رئیس پژوهشگاه امام صادق (ع) نیز با تبریک هفتهٔ بسیج و ارائه توضیحاتی کوتاه در معرفی پژوهشگاه امام صادق (ع) گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو پژوهشگاه، زمینه انتقال تجربیات را فراهم کنیم و باعت هم‌افزایی این دو پژوهشگاه شویم و با این کار نقش موثری در جهت ارتقای علوم انسانی در کشور ایفا نماییم. وی افزود: بی‌گمان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌تواند به ما کمک کند و همکاری این دو پژوهشگاه نتیجهٔ خوبی در پی داشته باشد.

دکتر حسینعلی قبادی، قائم‌مقام و معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز با تبریک هفتهٔ بسیج گفت: همکاری این دو نهاد مصداقی از مظاهر وحدت حوزه و دانشگاه است. پژوهشگاه بر آن است تا تجربیات چندین‌سالهٔ خود را در اختیار دیگر نهادها قرار بدهد و همان‌گونه که در برنامهٔ توسعهٔ پژوهشگاه تاکید شده است، ارتباط با ارکان و عناصر مختلف و لایه‌های گوناگون جامعه یکی از اهداف محوری در راهبردهای پژوهشگاه به‌شمار می‌رود و این دیدار، فرصت مغتنمی است برای گسترش همکاری‌ها در زمینهٔ کارهای بنیادین و امیدواریم این همکاری گامی به جلو باشد.

دکتر قبادی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم پژوهشگاه، کاربردی سازی نتایج پژوهش‌های علوم انسانی است که این امر با توجه به حضور دکتر آیینه‌وند در راس پژوهشگاه که به ضرورت کاربردی‌سازی اعتقاد جدی دارد، فرصت مضاعفی برای ارتباط با دیگر نهادها فراهم آورده است.

دکتر عظیمی، معاون پژوهشی پژوهشگاه امام صادق (ع) نیز با بیان اینکه پژوهشگاه امام صادق (ع) به دنبال آن است که از تجربیات و کارنامه پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جهت اعتلای جایگاه پژوهش علوم انسانی در مجموعه نیروهای مسلح بهره گیرد، افزود: امیدواریم بتوانیم از پتانسیل این پژوهشگاه به‌صورت‌های گوناگون استفاده کنیم و همان‌گونه که مقام معظم رهبری انتظار دارند، پژوهشگاه امام صادق (ع) به‌مثابه پایگاه پژوهشی کل نیروهای مسلح در حوزهٔ علوم اسلامی و انسانی، چه در حوزهٔ نظری و چه در حوزهٔ کاربردی به افزایش توانایی‌ها و دانش یاری رساند.

در ادامه این نشست دو طرف ضمن ارائه پیشنهادهایی در زمینه امکان گسترش همکاری‌های دو پژوهشگاه، به بحث و گفتگو در این زمینه پرداختند و مقرر شد نمایندگان پژوهشگاه‌ها در جلسات بعدی تفاهم‌نامه‌ای را برای تنظیم روابط میان این نهادها تهیه کنند.

پس از برگزاری جلسه، مدیران و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) با حضور در بخش‌های مختلف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به توضیحات مدیران این بخش‌ها گوش سپردند و با حضور در کتابخانه مرکزی پژوهشگاه از گنجینه کتاب‌های خطی و سنگی آن بازدید به عمل آوردند.
























فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :