سخنرانی: جنسیت و گفتار

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰ کد : ۸۶۳۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۸۹۸
سخنرانی: جنسیت و گفتار

گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشگاه علوم انسانی سخنرانی با عنوان جنسیت و گفتار برگزار می کند سخنران این جلسه سرکار خانم دکترسیده زهرا مبلغ می باشند.

در این گفتار، چکیده ای از دیدگاه ها و بررسی درباره نسبت میان جنسیت و گفتار ارائه می شود. درحوزه های زبان شناسی اجتماعی و زبان شناسی همگانی ، بررسی های آماری و مشاهدات میدانی درباره تفاوت گفتار زنانه و مردانه صورت گرفته و بر پایه این بررسی ها، دیدگاه های مختلفی در این زمینه پدید امده است. همچنین، در حوزه جامعه شناسی ادبیات با تحلیل متون مکتوب زنانه و مردانه، تفاوتهای در دوجنس بررسی شده است. در این زمینه، دیدگاه های فلسفی نیز وجود دارد که ادعا می کند جنسیت همانگونه که بر ادراک و دریافت افراد از جهان موثر است در گفتار نیز بازتاپیده می شود. گزارشی از این دیدگاه ها در این گفتار ارائه خواهد شد.

زمان برگزاری دوشنبه 17 آذرماه از ساعت 10 الی 12 در محل پژوهشگاه علوم انسانی سالن ادب برگزار خواهد شد.

مکان برگزاری: بزرگراه کردستان،خیابان ایرانشناسی (64)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، طبق دوم، سالن ادب.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و یا سایر اخبار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به آدرس www.ihcs.ac.ir    مراجعه نمایید.

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :

فهیمه بنی عامریان ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۸
بسیار عالی ، چگونه می توانم از سایر مقالات و سخنرانی های سرکار خانم دکتر مبلغ ( نظیر زنان مستور و انکشاف خدا ، فهم متن مقدس قرآن از طریق روایت های زنان - ایراد شده در دانشگاه هاروارد بهره مند گردم ؟