همکاری علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۵ کد : ۸۵۲۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۸۴۰
همکاری علمی پژوهشگاه علوم انسانی  و مطالعات فرهنگی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نشست مقدمات همکاری علمی  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، یکشنبه 25 آبان‌ماه 1393 با حضور دکتر صادق آیینه‌وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر علی‌محمد حکیمیان معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جمعی از مسئولان پژوهشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر صادق آیینه‌وند، با اشاره به همکاری مشترک پژوهشگاه با نهادهای علمی مختلف، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های علمی این دو نهاد علمی طولانی‌مدت باشد و دستاوردهای علمی ارزنده‌ای به ارمغان بیاورد.   

در ادامه دکتر علی‌محمد حکیمیان معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به همکاری‌های مشترک پژوهشگاه‌ها گفت: می‌توان در زمینه‌های مختلف همکاری‌های بسیار خوبی با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی داشت.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری نشست‌های تخصصی مشترک گفت: پتانسیل گروه‌هایی چون تاریخ بسیار زیاد است که امیدواریم همکاری‌های ثمربخشی داشته باشیم.

دکتر محمدی از اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز گفت: نگاه دو پژوهشگاه نسب به یکدیگر بسیار خوب است که چنین همکاری‌هایی باعث پیشرفت و پیش‌برد دانش در زمینه‌های مختلف می‌شود.

در ادامه دکتر ملایی توانی رییس پژوهشکدهٔ تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: پژوهشکدهٔ تاریخ، از آغاز به کار پژوهشگاه فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 100 جلد کتاب منتشر کرده است.

وی افزود: یکی از کارهای بزرگ این پژوهشکده تدوین پایگاه داده‌نگاری تاریخ اجتماعی است که تلاش می‌شود داده‌های تاریخ اجتماعی را وارد سایت کنیم.

همچنین دکتر شهرام یوسفی‌فر عضو هیئت علمی پژوهشگاه به ارائه پشنهادهایی برای همکاری بین دو پژوهشگاه پرداخت و گفت: ما می‌توانیم در زمینه‌های تبادل اسناد، تاسیس گروه تاریخ اجتماعی شیعیان، بازدید متقابل اعضای هیئت علمی، چاپ نشریات مشترک به زبان‌های مختلف، طراحی دانشنامهٔ تخصصی در حوزهٔ تاریخ و برگزاری نشست‌های تخصصی مشترک با همدیگر همکاری داشته باشیم.






















فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :