تفاهم‌نامهٔ همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و جهاد دانشگاهی امضا شد

۱۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۵ کد : ۸۴۶۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۴۹۷
تفاهم‌نامهٔ همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی  و جهاد دانشگاهی امضا شد

تفاهم‌نامهٔ همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و جهاد دانشگاهی 17 آبان‌ماه با حضور دکتر صادق آیینه‌وند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، و دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر حسینعلی قبادی، قائم مقام و معاون پژوهشیِ پژوهشگاه، دکتر سیدمهدی موسوی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابعِ پژوهشگاه، دکتر اشرف بروجردی، معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه، دکتر خسرو قبادی ،رئیس پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی، دکتر فاضلی، رئیس پژوهشکدهٔ علوم اجتماعی، دکتر ربانی‌زاده، مدیر امور پژوهشی، دکتر حسنی‌فر، مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، دکتر امیری تهرانی رئیس پژوهشکدهٔ علوم انسانی کاربردی، دکتر سیدمحسن علوی پور، مشاور و رئیس حوزهٔ ریاست پژوهشگاه علوم انسانی، دکتر امیر اسماعیلی، معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی، دکتر شاکری، معاون پژوهشی پژوهشگاه جهاد دانشگاهی، دکتر قاسمی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه جهاد دانشگاهی، و جمعی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و جهاد دانشگاهی امضا شد.

در آغاز این نشست دکتر صادق آیینه‌وند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامهٔ همکاری بین این دو سازمان، دستاوردهای ارزنده‌ای برای علوم انسانی کشور در پی داشته باشد.

در ادامه دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، یکی از قطب‌های پژوهش و تحقیقات کشور را، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه به هم‌افزایی بیانجامد و معضل دوری و ارتباط نداشتن سازمان‌های پژوهشی با یک­دیگر، برطرف شود.

دکتر حسینعلی قبادی، معاون پژوهشی پژوهشگاه، دربارهٔ امضای این تفاهم‌نامه گفت: امیدواریم که این تفاهم‌نامه، فقط یک تفاهم‌نامهٔ دوستانه نباشد، بلکه به منصهٔ ظهور برسد. جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌توانند نقش مکملی برای همدیگر داشته باشند. بخش نظری بسیاری از پروژه‌ها را پژوهشگاه می‌تواند انجام دهد و بخش عملی‌سازی آن را جهاد دانشگاهی.

وی افزود: حضور شخص دکتر آیینه‌وند در راس این نهاد فرصت‌های خوبی برای مجموعهٔ علوم انسانی در کشور ایجاد کرده است و ایشان به کاربردی شدن علوم انسانی بسیار توجه دارند که پیرو این دیدگاه "پژوهشگاه علوم انسانی کاربردی" راه‌اندازی شد.

در ادامه دکتر سیدمحسن علوی‌پور، رئیس حوزهٔ ریاست پژوهشگاه، با ارائهٔ پاورپوینت به معرفی روسا و معاونان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و رشته‌های موجود پرداخت.

دکتر فاضلی، رئیس پژوهشکدهٔ علوم اجتماعی پژوهشگاه، در ادامه به کاربردی‌سازی علوم انسانی پرداخت و کارآمدی علوم انسانی را مسئلهٔ اصلی در جامعه بیان کرد و گفت: مهم‌ترین بحث در جهان، کاربردی‌سازی علوم است و برای حل بحران کاربردی‌سازی باید دانش قدرت را شناخت. برای پیشرفت باید معرفت‌شناسی جدیدی را به کار برد و این معرفت‌شناسی باید فرابخشی باشد. علم فردی به پایان رسیده و علم گروهی جای آن را گرفته است.

       در ادامه دکتر خسرو قبادی، رئیس پژوهشکدهٔ علوم انسانی جهاد دانشگاهی دربارهٔ علم گفت: باید علم را از شبه‌علم جدا کرد چرا که شبه‌علم به علم بسیار آسیب می‌زند و متاسفانه بسیاری از علومی که کاربردی نشده‌اند به­دلیل روش‌شناختی آن­هاست.

در پایان تفاهم‌نامهٔ همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و جهاد دانشگاهی را دکتر صادق آیینه‌وند، رئیس پژوهشگاه، و دکتر طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، امضا شد.














فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :