کارگاه آموزشی متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی در دانشگاه شیراز برگزار شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۸ کد : ۷۶۲۶ اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۲۳۶۸

کارگاه پژوهشی «متد نقد کتاب در حوزهٔ علوم انسانی»  در 25  اردیبهشت ماه سال جاری، توسط دکتر  سید حسین حسینی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه و دین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در سالن کنفرانس دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش «سایت شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی» به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، این کارگاه آموزشی با حضور 12نفر از  اعضای هیئت علمی و دانشجویان دوره دکترای دانشگاه شیراز به مدت یک روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به همت پژوهشکدهٔ تحول و ارتقای علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه ترتیب یافت. در ابتدای این جلسه، دکتر سید سعید زاهد زاهدانی، مسئول راه اندازی پژوهشکدهٔ تحول و ارتقاء علوم انسانی و اجتماعی، گفت: پژوهشکدهٔ تحول بنا دارد شخصیت های برجسته فرهنگی که در زمینهٔ گفتمان علوم انسانی و اجتماعیِ مبتنی بر اندیشه های انقلاب اسلامی دارای آثار ارزنده ای هستند را به دانشگاه شیراز دعوت کند و این گفتمان را در این دانشگاه رونق بخشد.
دکتر  سید حسین حسینی نیز با مشارکت فعال شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی، به بیان مباحث مقدماتی نقد پرداخت و روش های نقد کتاب در حوزه علوم انسانی را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است پژوهشکده تحول و ارتقاء علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شیراز که از اواخر سال 1391 آغاز به کار کرده است در نظر دارد از اندیشمندان اسلامی که در زمینهٔ تولید علوم انسانی اسلامی صاحب نظر می باشند در برگزاری کارگاه های آموزشی دعوت بعمل آورد. برنامهٔ این پژوهشکده در سال 1392 نقد روش های تحقیق بوده و امسال ارائه و بررسی روش های تحقیق توسط اندیشمندان اسلامی در دستور کار این پژوهشکده قرار دارد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :