برگزاری مراسم تقدیر از علی(ع)پژوهان برجسته در پژوهشگاه

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۲ کد : ۷۵۵۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۶۸
برگزاری مراسم تقدیر از علی(ع)پژوهان برجسته در پژوهشگاه

به مناسبت میلاد امام علی (ع)، روز دوشنبه در مراسمی، از علی(ع)پژوهان برجسته تقدیر به عمل آمد. در این مراسم که به همت مرکز تحقیقاتی امام علی (ع) پژوهشگاه برگزار شد، در ابتدا دکتر بروجردی معاون فرهنگی و اجتماعی با تبریک میلاد خجسته اولین امام شیعیان، به بحث درباره جایگاه والای اهل بیت پیامبر خدا پرداخت و با اشاره به حدیث قدسی «لولاک لما خلقت الافلاک» تأکید نمود که معرفی علی (ع) به‌عنوان دروازه ورود به خزائن علم و معرفت نبوی افتخاری برای شیعیان جهان است که نشان می‌دهد آگاهی به مبانی وجودی هستی از طریق معرفت به موقعیت و جایگاه برجسته امیرالمومنین (ع) ممکن است.

در ادامه، حجه‌الاسلام محسن قرائتی به بحث از پژوهش و ضرورت آن برای جامعه پرداخت و با تاکید بر اینکه پژوهش مفید پژوهشی است که با عرصه عمل و واقعیات اجتماعی مرتبط بوده و به دنبال حل مشکلی از جامعه باشد، به موقعیت ویژه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اشاره نمود و از پژوهشگران این نهاد خواست که تلاش خود را معطوف به شناخت مسائل و معضلات جامعه ایران نمایند و با آگاهی از این مسائل، پژوهش‌های خود را به گونه‌ای تعریف کنند که بتواند با اولویت‌بندی درست از مشکلات، جهت‌گیری مناسب سیاست‌گذاری‌ها را میسر کند.

پس از ایشان، آقای مهندس ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد الغدیر به تبیین ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام پرداخت و با بیان اینکه اتکا به حمایت‌های الهی نقطه ممیزه انقلاب اسلامی در برابر تهاجم غرب است، تاکید کرد راه مواجهه با هجوم دنیای غرب آن است که با ارائه محتوای نوین و جذاب، پیام رهایی‌بخش اسلام را به گوش جهانیان برسانیم.

آقای مجتهدی، مؤسس و مدیر کتابخانه تخصصی امیرالمومنین امام علی (ع) در مشهد مقدس سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه این کتابخانه، از وجود بیش از 20 هزار جلد کتاب تخصصی خطی و چاپ سنگی درباره امام علی (ع) به بیش از 20 زبان زنده دنیا در این کتابخانه خبر داد و افزود بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هر ساله حدود 1000 عنوان کتاب جدید به این مجموعه افزوده می‌شود.

در پایان این مراسم از علی(ع)پژوهان برجسته تقدیر به عمل آمد و دکتر فدائی کتاب اشعار خود با عنوان دیوان فدائی را معرفی نمود که در مدح و محبت خاندان عصمت و طهارت، به‌ویژه حضرت علی (ع) سروده شده است.



















فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :