دیدار معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از پژوهشگاه

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۱ کد : ۷۵۳۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۵۶
دیدار معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از پژوهشگاه

آقای دکتر سلیمانی معاون پژوهشی بههمراه هیئتی از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صبح شنبه 20 اردیبهشت با حضور در پژوهشگاه، جلسه‌ای را با حضور معاونان و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه برگزار کردند. در این دیدار که با هدف تعمیق همکاری‌های دوجانبه صورت گرفت، موضوعهایی از قبیل انتشار آثار پژوهشگاه در خارج از کشور، ترجمه و نشر آثار پژوهشگاه به زبان‌های مختلف بین‌المللی، همکاری و مشارکت در برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی و همچنین حمایت از حضور استادان ایرانی در کنفرانس‌های خارجی، بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه در سلسله گفتگوهای ادیان و مذاهب و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی‌زبانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، دکتر قبادی معاون پژوهشی پژوهشگاه با تاکید بر اهمیت و جایگاه محوری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی در کشورهای جهان، از علاقه‌مندی پژوهشگاه برای مشارکت در کمیسیون‌های مختلف تخصصی این سازمان خبر داد. در ادامه خانم بروجردی معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه ضمن استقبال از رویکرد جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای گسترش همکاری با نهادهای پژوهشی و علمی کشور، آن‌را نویدبخش تحول در تبلیغ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فضای بین‌المللی دانست و آقای دکتر موسوی، معاون اداری-مالی پژوهشگاه از ضرورت گسترش همکاریهای بین‌بخشی با مشارکت سازمان‌های مختلف فرهنگی اعم از پژوهشگاه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و دیگر نهادهای متولی ادبیات، فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی سخن گفت.

همچنین دکتر سلیمانی ضمن معرفی برخی دستاوردهای سازمان در طول سال‌های پس از انقلاب، بر تمایل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به گسترش همکاری با نهادهای پژوهشی و دانشگاهی در سطح کشور تاکید کرد و از پژوهشگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز برای تقویت بنیه پژوهشی و علمی سازمان نام برد و ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه برای انجام فعالیت‌های هدفمند مشترک را مورد تاکید قرار داد. در ادامه این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو درباره ظرفیت‌های بالقوه همکاری‌های متقابل، تداوم گفتگوها و جهت‌گیری هدفمند آن‌را خواستار شدند.


فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :