آغاز به کار گروه «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی » در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۰۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۸ کد : ۶۷۳۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۳۲
نخستین گروه «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» در کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز به کار کرد.طرح تشکیل این گروه پس از دیدار اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر توجه به مسأله علوم انسانی اسلامی ارائه و تصویب شد. اولین جلسه گروه روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی سوممهر ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. این جلسه با حضور رئیس گروه روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی دکتر سیّدحسین حسینی و با حضور اعضاء گروه در سالن غدیر تشکیل شد.
دکتر سیّدحسین حسینی در ابتدا در باب فلسفه تاسیس گروه و سیاست‌های کلی آن مسائلی را مطرح کرد و در ادامه درباره شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، سوابق، اهداف و ساختار گروه توضیحاتی داد.
دکتر حسینی در ادامه به روند جاری گروه‌های سیزده‌گانه شورای بررسی متون اشاره و تاکید کرد بحث اسلامی سازی علوم باید به یک فرایند علمی بدل شده و به عنوان یک مساله علمی در جامعه دانشگاهیان کشور شناخته شود تا بتوان برای آن راهکارهای علمی تعریف کرد.
در این جلسه وی به آسیب‌شناسی و شرح وظایف گروه از منظر نقد کتب حوزه علوم انسانی پرداخت و هریک از اعضاء به ارائه دیدگاههای خود  در این خصوص پرداختند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :