وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ دوم در ایران/پنجم در خاورمیانه

۲۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۳ کد : ۶۶۹۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۲۹۴
وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ دوم در ایران/پنجم در خاورمیانه

وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در آخرین رتبه بندی وبسایت های موسسات و مراکز پژوهشی ایران توانست رتبه دوم را به خود اختصاص دهد .

در آخرین رتبه‌بندی انجام شده توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC ، وبسایت های وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران( ایران داک)  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سازمان زمین شناسی و و اکتشافات معدنی کشور، مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی و فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران رتبه‌های اول تا پنجم را در ایران کسب نموده اند. بر اساس همین رتبه بندی وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی در رده 726 دنیا قرار دارد و در میان مراکز و موسسات پژوهشی کشورهای خاورمیانه هم در رده پنجم ایستاده است .

در این رتبه بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان بر اساس شاخص‌های سنجه وب دامنه‌های اینترنتی مؤسسات، ‌تعهد مؤسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آنها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد .

این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC - یکی از بزرگترین سازمانهای عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC) - صورت می‌گیرد؛ این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و ژوییه این سایت به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند که رتبه‌بندی کنونی دومین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است .

این ارزیابی از سال 2004 شروع شده است و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی‌ای چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است .

رده های این رتبه بندی درباره ایران را می توانید در لینک زیر ببینید .

http://research.webometrics.info/en/Asia/Iran%20%28Islamic%20Republic%20of%29

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :