کارگاه آموزشی اصول و فنون ترجمه متون دینی و مذهبی برگزار می شود

۱۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۶ کد : ۶۶۵۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۱۷
کارگاه آموزشی اصول و فنون ترجمه متون دینی و مذهبی برگزار می شود

کارگاه آموزشی اصول و فنون ترجمه متون دینی و مذهبی توسط گروه زبان و ادبیات عربی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

دکتر آذرتاش آذرنوش،دکتر احمد پاکت‌چی،استاد مرتضی کریمی نیا و استاد محمد علی کوشا اساتید این کارگاه هستند.نقش و اهمیت ترجمه به عنوان ابزار انتقال بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از حوزه های ترجمه ، ترجمه متون دینی و مذهبی است که به خاطر کارکرد آن در جامعه از اهیت فوق العاده ای برخوردار است . ترجمه قرآن کریم و أحادیث نبوی و علوی و دیگر متون دینی و مذهبی موضوعی است که به آن به طور شایسته پرداخته نشده است.. یکی از مهمترین عوامل این مشکل ضعف ترجمه های موجود از عربی به فارسی است. در مورد ترجمه متون انگلیسی سالانه کارگاه ها، کلاس ها، نشست ها و گردهمایی های زیادی چه در مراکز دانشگاهی و چه در مؤسسات خارج از دانشگاه برگزار می شود که نقش مهمی در دانش افزایی مترجمان انگلیسی دارد ولی به جز موارد معدودی، از این کارگاه ها و کلاس ها برای ترجمه عربی در ایران مشاهده نمی شود. لذا کارگاه حاضر به دنبال کارگاه موفق سال گذشته که با استقبال فراوان استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی همراه بود قصد دارد دومین کارگاه خود را به دانش افزایی دانشجویان و استادان علاقه مند به ترجمه عربی بپردازد،و این استمرار و پیوستگی نقش مهمی در بهبود ترجمه های عربی به فارسی و در نتیجه فراهم کردن زمینه تعامل بیشتر خوانندگان ایرانی با متون دینی دارد .

این کارگاه  20 و 21 شهریورماه امسال از ساعت 8 تا 16 برگزار می شود و آخرین مهلت ثبت نام در آن هم 17 شهریور اعلام شده است.هزینه ثبت نام 1.00.000 ریال که دانشجویان تنها 750.000 ریال پرداخت می کنند.علاقه مندان باید شهریه دوره را به حساب بانک ملی (سیبا) به شماره 0107428525007 به نام درآمدهای اختصاصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واریز کنند.برای پیگیری ثبت نام با شماره 88317194 تماس بگیرید.برای هماهنگی با دبیر گروه زبان و ادبیات عربی هم می توانید با 09127241760 دکتر بشیری تماس بگیرید.به تمامی شرکت کنندگان گواهی معتبر شرکت در کارگاه آموزشی ارائه خواهد شد .

مکان برگزاری کارگاه نیز سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی) است.


فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :