فراخوان مقاله برای کنگره بین المللی الغدیر

۲۵ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۰ کد : ۶۵۷۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۰۲۸
فراخوان مقاله برای کنگره بین المللی الغدیر

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با انتشار فراخوانی از محققان و علاقه مندان برای ارسال اثر به کنگره بین المللی الغدیر دعوت کرد .

این کنگره در 3 محور اصلی غدیر و امت اسلامی، آموزه های غدیر و بررسی های تاریخی ماجرای غدیر برگزار می شود.

آخرین مهلت دریافت چکیده مقالات19 مرداد ( 2 شوال 1434 و  10 آگوست 2013) ،زمان اعلام چکیده های پذیرفته شده 26 مرداد(9 شوال و 17 آگوست) مهلت ارسال اصل مقالات 24 مهر( 10ذی الحجه / اکتبر) و زمان برگزاری همایش روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم آبان (17و18 ذی الحجه / 23و24 اکتبر ) اعلام شده است.

در محور نخست این کنگره یعنی « غدیر و امت اسلامی» 4 عنوان غدیر و تمدن اسلامی،غدیر و آینده جهان اسلام،غدیر و وحدت امت اسلامی  و از غدیر تا صلح جهانی به عنوان موضوعات اصلی اعلام شده اند .

آموزه های سیاسی و حکومتی غدیر،جایگاه غدیر در منظومه فکری و اعتقادی اسلام ، تبیین نگرشهای اخلاقی پیام غدیر و  نسبت غدیر با رسالت انبیاء موضوعات محور دوم کنگره « آموزه های غدیر» هستند .

علاقه مندان به ارائه اثر مرتبط با محور سوم یعنی« بررسی های تاریخی ماجرای غدیر» باید 3 موضوع اصلی چگونگی انعکاس ماجرای غدیر در تاریخ ،چالشهای مفهومی و مصداقی در مضامین خطبه غدیر و  نسبت خطبه غدیر با آیات منتسب به آن واقعه را مورد نظر داشته باشند .


دبیرخانه کنگره از علاقه مندان به ارسال اثر خواسته تا چکیده مقالات خود را در قالب فایل ورد حداکثر تا تاریخ 19 مرداد 1392 و از طریق پست الکترونیک به نشانی alghadircongress@ihcs.ac.ir ارسال نمایند.  لازم است خلاصه مقالات ارسالی شامل نام نویسنده، وضعیت تحصیلی، آدرس محل سکونت، تلفن تماس، آدرس پست الکترونیکی و خلاصه سوابق علمی و پژوهشی (حداکثر 300 کلمه) باشد. کمیته علمی همایش پس از ارزیابی چکیده مقالات، نتایج را از طریق پست الکترونیک به اطلاع برگزیده شدگان خواهد رساند. مقالات منتخب با حضور نویسندگان آنها، در همایش ارائه خواهند شد .

 

برای اطلاع از جزئیات بیشتر برگزاری این کنگره می توانید به نشانی alghadircongress.ir مراجعه کنید.همه اطلاعات به زبان های عربی و انگلیسی،راهنمای تدوین مقالات،شیوه استناد و ... در این سایت در دسترس است .

 

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :