انتشار چهارمین مجموعه مقالات فلسفی و عرفانی “ اشراق”توسط بنیاد مطالعات اسلامی در روسیه

۲۳ تیر ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۱ کد : ۶۵۶۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۸۱۰
چهارمین شماره سالنامه فلسفی عرفانی “ اشراق “ توسط بنیاد مطالعات اسلامی در مسکو منتشر شد .
شماره چهارم اشراق در بر گیرنده 36 مقاله از نویسندگان و محققان برجسته در حوزه فلسفه و عرفان اسلامی می باشد که 12 مقاله از این مجموعه  متعلق به نویسندگان ایرانی بوده و الباقی آثار نویسندگان روس و کشورهای آمریکا ، بلژیک ،سوییس،لبنان ، پاکستان ،کانادا، ایتالیا و انگلیس  می باشد .
نویسندگان ایرانی این شماره (به ترتیب الفبا ) حمید رضا آیت اللهی ،غلام رضا اعوانی، سید محمد خامنه ای ،محمود خاتمی ،عبد الحسین خسرو پناه،غلام حسین خدری ،محسن جوادی ،فرهاد دفتری ،غلامحسین دینانی ،مستانه کاکایی ،کریم مجتهدی و علی اکبر ولایتی هستند.موضوع اصلی شماره چهارم اشراق بررسی دیدگاههای شخصیتهای فلسفی دوره خواجه نصیر الدین طوسی می باشد.
بنیاد مطالعات اسلامی با هدف تبیین زوایای مختلف فرهنگ و فلسفه اسلامی اقدام به انتشار سالنامه”اشراق نموده است.در انتشار این سالنامه انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه مسکو و موسسه حکمت و فلسفه ایران تا به حال همکاری مستمر داشته اند و در شماره چهارم اضافه بر این ،انجمن آثارو مفاخر  فرهنگی ایران و موسسه اسماعیلی لندن نیز مشارکت نمودند.
شماره چهارم اشراق با 632 صفحه در تیراژ600 نسخه توسط انتشارات آثار شرقی مسکو و با مشارکت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :