هزارمین گواهی شرکت در دوره ها و کارگاه های آموزشی پژوهشگاه صادر شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۳ کد : ۶۴۶۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۲۷۵
هزارمین گواهی شرکت در دوره ها و کارگاه های آموزشی پژوهشگاه صادر شد

با عنایت و لطف خداوند متعال در هفته گذشته هزارمین گواهی شرکت‌کنندگان در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش های آزاد تخصصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صادر شد. مرکز آموزش های آزاد تخصصی پژوهشگاه علوم انسانی در دو سال گذشته، در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ضمن در نظر گرفتن اهداف کلی پژوهشگاه ، اهداف کلی ذیل را در نظر نیز گرفته است:

 1) برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه های مختلف علوم انسانی به منظور رعایت اصل تنوع آموزشی و نیز متناسب با نیاز آموزشی

 2) برگزاری هدفمند دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی روش تحقیق (اعم از روش های کیفی و کمی تحقیق) به منظور ترویج فرهنگ پژوهش محوری و تربیت پژوهشگران متخصص و کارا و نیز ایجاد فرصت برای علاقه مندان به یادگیری روش‌های صحیح پژوهش تحت آموزش اساتید خبره.

 3) ارائه فرصت آموزشی برای تمامی علاقه‌مندان به یادگیری در حوزه‌های مختلف علوم انسانی در سراسر کشور.

مرکز آموزش های آزاد تخصصی پژوهشگاه علوم انسانی  به بهانه صدور هزارمین گواهی شرکت در دوره ها و کارگاه ها گزارشی  از فعالیت خود در چند سال گذشته را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش در مقایسه سال 91 و 88 برگزاری سخنرانی،کارگاه و همایش با رشد قابل توجهی همراه بوده است.در حالی که در سال 88 و 89 هیچ کارگاهی در پژوهشگاه برگزار نشد،این عدد در سال 90 به 22 و در سال 91 به بیش از دو برابر یعنی 46 مورد رسید.تعداد سخنرانی های برگزار شده در سال 91 در حالی 126 مورد بوده که در سه سال قبل آن به ترتیب 95،88 و 25 مورد بوده است.

پژوهشگاه همچنین در سال 88 یک،در سال 89 هفت و در سال 90 سه  همایش برگزار کرده که این رقم در سال 91 به 10 مورد رسیده است.تعداد نشست های تخصصی نیز مانند سال گذشته 16 مورد بوده است.

در میان همه پژوهشکده ها و گروه های پژوهشگاه، پژوهشکده ادبیات در مجموع با برگزاری 31 همایش،کارگاه،نشست و سخنرانی بیشترین آمار را دارد.

مرکز آموزش های آزاد تخصصی پژوهشگاه علوم انسانی  همچنین اعلام کرده از سال گذشته در کنار افزایش کمی این برنامه ها،ارتقاء سطح کیفی آنها نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و این موضوع در سال 92 نیز در دستور کار قرار دارد.

جزئیات بیشتری از برگزاری همه این برنامه ها شامل موضوع،زمان برگزاری،سخنران،مدرس و ... به تفکیک برنامه ها و سال های برگزاری از اینجا در دسترس شماست.همچنین آرشیو صوتی وتصویری این برنامه های در سایت پژوهشگاه در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

 

 

 

 

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :