نقد و بررسی برنامه های اقتصادی مهندس غرضی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۱۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۰ کد : ۶۴۵۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۴۸۳
نقد و بررسی برنامه های اقتصادی مهندس غرضی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نخستین نشست از سلسله نشست های «بررسی برنامه های اقتصادی کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری» دوشنبه 13 خرداد از ساعت 14 با حضور مهندس سید محمد غرضی و جمعی از اقتصاددانان برگزار می شود.

در این نشست اعضای هیئت علمی پژوهشکده اقتصاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همراه دکتر محمد خوشچهره (استاد دانشگاه و اقتصاد دان) و دکتر حسین کنعانی مقدم (استاد اقتصاد مدیریت) به تحلیل برنامه های اقتصادی این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می پردازند. دکتر حمید رضا آیت اللهی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره برگزاری این نشست ها گفت:«مسائل اقتصادی محور اصلی برنامه همه داوطلبان محترم این دوره از انتخابات است.بررسی این برنامه ها در فضایی کاملا علمی و تخصصی و البته دور از هیجان های سیاسی به یک داوری صحیح و انتخاب شایسته کمک می کند.پژوهشگاه علوم انسانی با توجه به ظرفیت های علمی و رسالت دانشگاهی خود از هر 8 کاندیدای محترم برای حضور در این نشست ها دعوت کرده است.تا کنون هماهنگی هایی برای حضور تعدادی دیگر از این افراد انجام شده است.در مورد داوطلبانی هم که فرصت حضور خودشان وجود ندارد،این نشست ها با حضور نماینده های اصلی شان برگزار خواهد شد.»


سید محمد غرضی در سال ۱۳۲۰ در اصفهان به دنیا آمد. وی بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۴۰ خورشیدی، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و موفق به دریافت درجه فوق لیسانس در رشته الکترونیک گردید. غرضی در سالهای ۱۳۴۶ و ۱۳۴۷ برای گذراندن دوره‌های تخصصی انتقال و توزیع نیروی برق، عازم فرانسه شد .وی در سال ۱۳۵۰، به دلیل مخالفت با برنامه‌های رژیم سابق به زندان افتاد و از سال ۱۳۵۳، زندگی سیاسی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۵، برای ادامه مبارزات به خارج از کشور رفت و مدتی را در نجف اشرف به مبارزه ادامه داد .سید محمد غرضی از رفتن امام خمینی (ره) به پاریس و بازگشت ایشان به ایران، همراه این بزرگوار بود .

وی پس از پیروزی انقلاب سمت‌های مختلف در سپاه پاسداران، استانداری کردستان و استانداری خوزستان عهده‌دار بود و در سال ۱۳۶۰ به عنوان وزیر نفت انتخاب و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مشغول به خدمت بود .سید محمد غرضی همچنین نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی نیز بوده است .وی اردیبهشت سال 1392 با حضور در ساختمان وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد .مهندس غرضی از ابتدای آغاز تبلیغات ضمن تاکید ویژه بر رسیدگی به مسائل اقتصادی،شعار خود را «تشکیل دولت ضد تورم» اعلام کرده است.

نشست بعدی در پژوهشگاه علوم انسانی بررسی برنامه های اقتصادی دکتر محسن رضایی خواهد بود.جزئیات برگزاری این برنامه ها به زودی اعلام می شود.

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :