نشست « میراث مشترک ایران و ارمنستان در بستر ایران فرهنگی»

۰۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۶۴۴۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۰۲۰
نشست « میراث مشترک ایران و ارمنستان در بستر ایران فرهنگی»

نشست « میراث مشترک ایران و ارمنستان در بستر ایران فرهنگی» با حضور مسولان پژوهشگاه علوم انسانی،سفیر کشور ارمنستان و چند میهمان دیگر برگزار شد.در این نشست علاوه بر دکتر آیت اللهی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و سفیر محترم جمهوری ارمنستان، از پژوهشگاه دکتر محمود جنیدی معاون اداری و مالی،دکتر شهرام یوسفی فر معاون پژوهشی،دکتر سید جواد میری مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی و دکتر سید بیوک محمدی پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی حضور داشتند. دکتر حجت الاسلام و المسلمین بهمن اکبری رئیس ترجمه و نشر آثار معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وابسته محترم فرهنگی سفارت ارمنستان و تعدادی از اندیشمندان ارمنی نیز دیگر مهمانان این نشست بودند.

این نشست به دنبال تفاهم نامه ای که مدتی قبل  بین پژوهشگاه علوم انسانی و دانشگاه دولتی ایروان منعقد شده و با هدف تعمیق روابط در حوزه فرهنگ و زبان و ادبیات فارسی و ارمنی برگزار شد.بر اساس این تفاهم نامه در دانشگاه ایراوان مرکز مطالعات اسلامی و در پژوهشگاه مرکز مطالعات ارمنی پژوهی راه اندازی می شود.

حاضران در این نشست پس از تاکید بر مشترکات فرهنگی بین دو کشور و تاکید بر ضرورت برقراری و تقویت چنین روابطی،راهکارهای فعالیت های علمی مشترک را بررسی و در این رابطه تبادل نظر کردند.

 

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :