نخستین نشست علمی امام علی پژوهان برگزار شد

۰۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۷ کد : ۶۴۳۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۰۱۶
نخستین نشست علمی امام علی پژوهان برگزار شد

اولین نشست علمی امام علی(ع) پژوهان با هدف گرد هم آوردن کسانی که در خصوص سیره نظری و عملی حضرت علی (ع) به تحقیق و پژوهش پرداخته اند در دوم خرداد در پژوهشگاه علوم انسانی و فرهنگی به میزبانی مرکز تحقیقات امام علی (ع) برگزار شد. در این نشست دکتر حمید رضا آیت اللهی رییس پژوهشگاه ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این مراسم با اشاره به اهمیت انجام کارهای صرفا پژوهشی و تحقیقی و نه تبلیغی و شعاری درمورد حضرت  علی (ع) این اقدام را مبنای برای گرد هم آوردن علی (ع) پژوهان و جهت دادن به فعالیتهای مربوط به حضرت در مسیر پژوهش و تحقیقات صرفا علمی دانست.

در ادامه مراسم حجت الاسلام شاه آبادی رییس بنیاد غدیر پژوهی نیز به بیان دیدگاه های خویش در مورد تحقیقات پیرامون حضرت امیرالمومنین علی (ع) پرداخت .وی تاکید کرد فعالیتهای ما در این مورد باید به گونه ای باشد که نسل جوان و یا افراد نا آشنای با سیره حضرت را نیز تحت تاثیر داشته باشد و بتواند پاسخگوی نیازهای آنها هم باشد.

در پایان مراسم, امام علی(ع) پژوهان به بحث و تبادل نظر در مورد دیدگاههای خود پیرامون هدف این نشست و همچنین آینده علی (ع) پژوهی پرداختند.

همچنین امام علی(ع) پژوهان با تکمیل فرمهایی ، اولین اطلاعات، بانک جامع امام علی (ع) پژوهان را تهیه نمودند.مرکز تحقیقات امام علی (ع) از کلیه اساتید پژوهشگران و مؤلفان آثار امام علی علیه السلام خواست با در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به شماره تلفن 88317196 در تکمیل این بانک همکاری کنند.


فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :