دو اثر از شیخ جام منتشر شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۰ کد : ۶۲۷۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۸۱۷
دو اثر از شیخ جام منتشر شد

دو اثر جدید منتشر شده از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1391 است .

مقامات منظوم شیخ جام (ژنده پیل) به تصحیح دکتر حسن نصیری جامی از جمله آثار بی نام و نشان میراث خانقاهی و خاندانی شیخ جام به شمار می رود که از نظر تاریخ ادبیات عرفان و تصوف، میراث خانقاهی و عرفانی شیخ جام، از منظر ادبیات تطبیقی حوزه عرفان و تصوف، از نظر اسلوب ادبی و نسخه شناسی قابل توجه است .

این اثر منظوم شامل 5099 بیت است و ترتیب نظم داستان ها و حکایات به ترتیب کتاب مقامات ژنده پیل است و در تصحیح سعی شده است عنوان حکایات و داستان ها تقریبا با عنوان حکایات مقامات ژنده پیل همگون باشد. توالی و ترتیب حکایات و مقامات به گونه ای است که خواننده می تواند از زندگی و احوال شیخ جام آگاه شود .

رساله در اثبات بزرگی شیخ جام به قلم شهاب الدین اسماعیل ابن احمد جام نامق، فرزند شیخ احمد جام کتاب دیگری از شیخ جام است که توسط دکتر حسن نصیری جامی تصحیح شده است. این رساله نمایه ای از مهمترین نکته ها درباره احوال شیخ احمد جام نامقی یکی از مهمترین چهره های عرفان و تصوف خراسان است. هدف این رساله این است که خواننده از افسانه ها و حکایات برآمده از باورهای سطحی و نادرست فاصله بگیرد و به حقیقت و منزلت معنوی شیخ آشناتر شود

علاقه مندان برای دریافت این دو کتاب جدید می توانند به فروشگاه کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به شماره تماس 88317191  و جهت خرید الکترونیک کتاب به آدرس اینترنتی http://ihcs-books.com مراجعه کنند .


فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :