سخنرانی پروفسور فرید العطاس در پژوهشگاه علوم انسانی

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۵ کد : ۶۲۱۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۹۹۲
سخنرانی پروفسور فرید العطاس در پژوهشگاه علوم انسانی

سید فرید العطاس (استاد دانشگاه ملی سنگاپور) با موضوع اهمیت بیرونی و ابن خلدون برای گروه علوم اجتماعی (The Importance of Al-Biruni  and Ibn Khaldun for the Department of Social Sciences) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  سخنرانی می کند .

با توجه به اینکه تا کنون در حوزه علوم انسانی کمتر به نقش این دو دانشمند پرداخته شده،پروفسور فرید العطاس در این سخنرانی،زندگی و جایگاه این دو را در راستای بازخوانی میراث ها حکمی،فلسفی و اجتماعی ایرانی بررسی خواهد کرد .

فرید العطاس فرزند سید حسین العطاس جامعه‌شناس و روشنفکرِ فقید برجسته مالزیایی است که دارای شهرتی جهانی است و در موضوعاتی چون دین، توسعه، فساد، سیاست، ایدئولوژی، سرمایه‌داری استعماری و روشنفکران صاحب آثار متعددی است. او به دنبال پدر و عموی خود (سید نقیب العطاس) در حوزه ی نقد گفتمانهای علوم اجتماعی سالهای زیادی فعالیت کرده و در سطح آسیا از جمله مشهورترین دانشمندان علوم اجتماعی محسوب می شود. آشنایی وی عمیق با جریان های عمده ی فکری در کشورهای مختلف آسیا از جمله هند، ژاپن، چین، مالزی، سنگاپور، فلیپین و ایران باعث شده مقالات و سخنرانی هایش مورد توجه علاقه مندان این حوزه باشد.وی هم اکنون عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه ملی سنگاپور است.« گفتمان های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا» نوشته فرید العطاس نیز پیش از این توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و با ترجمه محمود عبدالله زاده روانه بازار کتاب شده بود .

عموم علاقه مندان می توانند برای حضور ردر این برنامه 15 اسفند از ساعت 14 تا 16 به سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴  مراجعه کنند .

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :