نشست «نظریه پارادیمی در فلسفه علم» در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می شود

۰۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۵ کد : ۶۱۹۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۸۸۰
نشست «نظریه پارادیمی در فلسفه علم» در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می شود
گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  به مناسبت پنجاهمین سالگرد انتشار کتاب «ساختار انقلابهای علمی» تامس کوهن نشست علمی «نظریه‌ پارادایمی در فلسفه علم» را با مشارکت اساتید و دانشجویان فلسفه علم برگزار می‌نماید .
دکتر غلامحسین مقدم‌حیدری رئیس گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتگو با سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: کتاب ساختار انقلابهای علمی کوهن که در سال 1962 انتشار یافت یکی از تاثیرگذارترین کتابها در حوزه فلسفه، فلسفه علم، تاریخ نگاری و علوم اجتماعی و انسانی می‌باشد که به مناسبت پنجاهمین سالگرد انتشار آن، گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه نشست علمی با عنوان «نظریه پاردایمی در فلسفه علم» را برگزار می‌نماید .
وی خاطر نشان کرد: در این سمینار سعی شده است آرای کوهن از زوایایی که تابحال در ایران مطرح نگردیده است مورد واکاوی قرار گیرد .
مدرس فلسفه و تاریخ علم دانشگاه‌های کشور افزود: موضوعاتی از قبیل رابطه آرای کوهن با فلسفه‌های قاره ای به ویژه ‌آرای گادامر، تاثیر ویتگنشتاین بر آرای کوهن، وامداری کوهن از مایکل پولانی و نقش استعاره در نظریه‌پردازی کوهن از جمله مباحثی است که در این سمینار مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرند .
مقدم حیدری در خاتمه سخنان خود گفت که گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه من بعد برگزاری چنین نشستهایی در حوزه مطالعات علم را در دستور کار خود دارد .
نشست علمی « نظریه‌ پارادایمی در فلسفه علم» شنبه مورخ 12/12/91 از ساعت 14 الی 18 در ساختمان آموزش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و سپهبد قرنی، شماره 178 برگزار می گردد .
لازم به ذکر است که گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت خود را از سال 80 شروع کرده و حوزه آموزشی و پژوهشی خود را در باب مطالعات علم (فلسفه علم، جامعه‌شناسی علم، فلسفه علوم اجتماعی،‌فلسفه علم قاره‌ای و...) تعریف نموده و تا کنون سه دوره دانشجو در مقطع دکتری پذیرفته است .
شماره تماس دبیرخانه همایش: 021-88046890

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :