گزارش جلسه شورای انتشارات پژوهشگاه در مهر ماه

۱۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۸ کد : ۵۶۹۵ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۰۵

شورای انتشارات پژوهشگاه در مهر ماه 22 مهر ماه با حضور کلیه اعضا  تشکیل جلسه داد. در این جلسه که دکتر آیت‌اللهی، دکتر یوسفی‌فر، دکتر رادفر، دکتر عاصی و آقایان رمضانی و زعفرانچی حضور داشتند .مقرر شد کتاب های بررسی جامع متون درسی زبان روسیه تالیف حسین غلامی و آزاده مزینی، فرهنگ گفتار روسی، تالیف تکاچ و ترجمه محسن معظمی، آداب و رسوم مردم پاکستان تالیف زیب النسا علیخان  و نیکلای گومیلیوف و مشرق زمین تالیف دکتر مرضیه یحیی پور، دکترجان الله کریمی و زینب صادقی با کمک مالی مولفان منتشر شود .

همچنین مصوب شد اثر مرحوم استاد همایی با عنوان یادداشت‌های قواعد فقه و اصطلاحات با حمایت پژوهشکده تاریخ علم به چاپ برسد .

اعضای شورا ضمن بررسی کار ترجمه آقای علی نورزاد با عنوان روسری، ممانعت و آزادی در باره حجاب و پوشش زنان مسلمان تألیف خانم عایشه کائو،کتاب آقای فیاض زاهد با عنوان فلسفه تاریخ مورد تصویب، پایان‌نامه خانم سمانه فاطمی با عنوان دینداری و مدرنیته از نظر نصر و سروش و اثر آقای محمد مهیار با عنوان  فرهنگ توصیفی دستور زبان و علائم وابسته را بررسی و انتشار آنها را تایید نکردند .

 مجموعه مقالات مرحوم دکتر حسینی نیز با عنوان دفتر تربیت که پس از اعمال اصلاحات داور مجدد به شورا ارسال شده بود، مورد تأیید قرار گرفت، اما چاپ مجموعه مذکور به بهبود وضعیت بودجه‌ای پژوهشگاه موکول شد و چاپ مجموعه نشست‌های تخصصی دکتر پورحسن با عنوان درسنامه فلسفه دین (مسئله شرّ) به تصویب رسید .

در این جلسه کتاب آقای فرزاد جعفری با عنوان فرائد فرهنگ واژگان دشوار و نوادر قران کریم ،متن ترجمه کتاب عصر ساسانی، ترجمه دکتر ایمان پور و کیومرث علی زاده،کار اسناد مربوط به آیت‌الله بروجردی  گردآوری رحیم روح بخش،کتاب آقای دکتر مهدوی‌زادگان با عنوان کدام حکمت کدام حکومت و کار آقای بهمن‌پور با عنوان نسیم ابدیت شرایط بعد از مرگ به داوری سپرده شد .

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :