دکتر ایشانی برگزیده جشنوراه فارابی شد

۰۹ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۱ کد : ۵۶۵۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۵۱۳
دکتر ایشانی برگزیده جشنوراه فارابی شد

دکتر طاهره ایشانی عضو هیئت علمی پژوهشکده ادبیات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ششمین جشنوراه بین المللی فارابی موفق به کسب رتبه برگزیده شد .در ششمین جشنواره بین المللی فارابی که با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وزارت علوم، مسوولان شورای عالی انقلاب فرهنگی، استادان دانشگاه ها، دانشمندان و دانش پژوهان عرصه علوم انسانی و اسلامی در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد از دکتر طاهره ایشانی به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل بعمل آمد. رساله دکترای طاهره ایشانی با عنوان « انسجام در غزل فارسی: تحلیل مقایسه ای چند غزل حافظ و سعدی» به عنوان تنها برگزیده در در گروه زبان و ادبیات فارسی،حائز رتبه سوم بخش بزرگسال شد.

وی در مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان،علاوه بر دریافت هدیه جشنوراه و لوح افتخار از سوی وزیر علوم،تقدیر نامه سازمان های یونسکو و آیسسکو را دریافت کرد.

جشنواره بین‌المللی فارابی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت سالانه برگزار می‌گردد. این جشنواره با عنایت به اهداف مشخص شده برای آن در دو حوزه نظری و کاربردی، از حیث سازمانی به گونه‌ای تعریف شده تا از حداکثر حمایت مراکز پژوهشی- آموزشی فعال در گستره علوم انسانی برخوردار باشد. برای این منظور تجارب ارزنده جشنواره‌های بین‌المللی کشور و دیدگاهها و پیشنهادهای ارایه شده از سوی فرهنگستان‌ها‌ و مؤسسات پژوهشی و علمی کشور مورد توجه قرار گرفت و در طراحی جشنواره به کار گرفته شد. افزون بر آن، کلیه نهادهای علمی- پژوهشی حوزوی و دانشگاهی به صورت موثر جهت مشارکت در سیاستگذاری جشنواره فراخوانده شده‌اند؛ که در مجموع، تلاشی فراگیر و اقدامی جمعــی را برای شناسایی و تقدیر از برگزیدگان علوم انسانی و اسلامی، شکل می‌دهـد .

جشنواره بنا به تعریف در دو سطح «جوان (زیر 35 سال)» و «بزرگسال» به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می‌پردازد، و از حیث قلمرو جغرافیایی دو حوزه داخل و خارج را پوشش می‌دهد. در حوزه داخل کشور، کلیه آثار تولید شده توسط ایرانیان، فارغ از محل کنونی سکونت و اشتغال، مدنظر است و در حوزه خارج، تولید آثار پژوهشی توسط کسانی که دارای تابعیت ایرانی نیستند،‌دنبال می‌شود .

پژوهشگاه علوم انسانی این موفقیت را به دکتر ایشانی تبریک می گوید و به کسب چنین موفقیت هایی توسط اعضا افتخار می کند .

(تصویر تقدیر نامه های دکتر ایشانی در بخش پیوست ها قابل مشاهده است)

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :