حضور دکتر آیت اللهی در غرفه سایت خبرآنلاین و خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات

۰۹ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۹ کد : ۵۶۵۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۴۵۹
حضور دکتر آیت اللهی در غرفه سایت خبرآنلاین و خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی سه شنبه نهم آبان مهمان سایت خبرآنلاین و خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات بود .

این حضور بنا به دعوت سایت خبرآنلاین از رئیس پژوهشگاه انجام شد و دکتر آیت الهی با حضور در غرفه این سایت ها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر با تشریح فعالیت های  انجام شده در عرصه اسلامی سازی علوم انسانی گفت: لازم بود برای انجام تحقیقات و نظریه پردازی محققان به منابع اطلاعاتی و مقالات دسترسی داشته باشند،بنابراین پورتال جامع علوم انسانی را راه اندازی کردیم که نزدیک به 300 هزار مقاله در آن جمع آوری شده که همه به آن دسترسی دارند.

دکتر آیت اللهی تاکید کرد: این کار یک زیرساخت مهم در عرصه اسلامی سازی علوم انسانی است، چون با این کار به داشته های خود در این زمینه وقوف و دسترسی پیدا می کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم وجود چنین فرصتی در عرصه علوم انسانی با هدف ایجاد عدالت پژوهشی،افزود:«راه اندازی این پورتال باعث شده که علوم انسانی اسلامی در سطح جامعه به شدت رواج یابد. روزی 27 هزار نفر از این پورتال بازدید می کنند. ماهی نزدیک به 700 هزار مقاله از این سایت دانلود می شود، یعنی ماهی 700 هزار نفر با این موضوع درگیر شدند.

دکتر آیت اللهی همچنین از تکاپوآفرینی در عرصه اندیشه و نقد علمی به عنوان دو نکته مهم در تحول علوم انسانی یاد کرد و گفت:«تلاش برای تکاپو آفرینی در  جریان اندیشه کشور با راه اندازی پاتوق های علمی در پورتال علوم انسانی انجام شده و همچنین با هدف نقد کارهای قبلی،شورای متون و کتب علوم انسانی کارهای قابل توجهی انجام داده که در این پورتال قابل مشاهده است.»

وی همچنین با حضور در غرفه سایت خبر آنلاین در مصاحبه ای با محور تاثیر محدودیت های بودجه ای بر وضعیت پژوهش کشور شرکت کرد که متن این مصاحبه به زودی منتشر می شود.

رئیس پژوهشگاه در پایان نیز با حضور در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور،ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران،بر ضرورت ایجاد تعامل بیشتر پژوهشگاه و نهاد کتابخانه ها تاکید کرد که مقرر شد به زودی جلسه ای با حضور مسولان دو زرف برگزار و در اینباره تصمیم گیری شود.



تعدادی از مصاحبه های دکترآیت اللهی و اخبار مروبط به پژوهشگاه در سایت خبرآنلاین را می توانید ببنید

 

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی امروز در غرفه خبرآنلاین  

دکتر آیت اللهی: همه کشورها، علوم انسانی را بومی کرده اند، چرا ما نکنیم؟  

دکتر آیت اللهی: علوم انسانی چگونه اسلامی می شود؟  

آیت اللهی: برخی در داخل معتقد هستند که علوم انسانی باید از اساس برچیده شوند  

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی مهمان کافه خبر  

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی :ما به دانشجویان فقط حفظیات یاد داده ایم  

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی:اساسا مخالف حذف رشته های علوم انسانی هستم  

شورای بررسی کتب علوم انسانی به رهبر انقلاب گزارش دادند  

۶۲ راهکار برای رشدعلوم انسانی/این بیانیه یک متن کلیشه ای نیست  

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :