جلسه دکتر آیت الهی با دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهشگاه برگزار شد

۰۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۴ کد : ۵۶۳۵ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۳۴۲

 

جلسه ریاست پژوهشگاه با دانشجویان کارشناسی ارشد، چهارشنبه 3 مهرماه با حضور دکتر وکیلی معاون آموزشی و با همراهی دکتر یوسفی فر معاون پژوهشی و دکتر جنیدی معاون اداری مالی در محل سالن حکمت برگزار شد.

دکتر آیت الهی در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به دانشجویان، از برنامه های پژوهشگاه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا سخن گفت. وی اظهار داشت: اگرچه با کمبود بودجه مواجه شده ایم اما تلاش می کنیم با برنامه ریزی بیشتر، شرایط مطلوبی را برای دانشجویان مان فراهم آوریم. وی تصریح کرد: با همه وجود و هنوز هم پژوهشگاه علوم انسانی از مزیت هایی برخوردار است که بسیاری از دانشگاه های کشور در آن ضعف دارند.  

ریاست پژوهشگاه ضمن تاکید بر پژوهش ورزیدن توسط دانشجویان گفت: دانشجویان پژوهشگاه باید توانایی بیشتری از دانشجویان سایر دانشگاه ها داشته باشند، چراکه در این پژوهشگاه علاوه بر آموزش به پژوهش هم توجه کافی می شود. وی افزود: مزیت پژوهش به دانشجویان پژوهشگاه کمک می کند تا توانایی مضاعفی داشته باشند و در آینده بیشتر از سایر دانشجویان تاثیرگذار باشند.

دکتر آیت الهی در ادامه به امکانات ویژه پژوهشگاه اشاره کرد. وی مهمترین امکانات پژوهشگاه را در پنج حوزه کتابخانه پژوهشگاه، پرتال جامع  علوم انسانی، کتابخانه دیجیتال، سایت پژوهشگاه و برنامه های گسترده نشست، درسگفتار، کارگاه، سخنرانی های علمی و ... برشمرد.

آیت الهی این امکانات را لازمه پژوهش ورزیدن عمیق دانست و ضمن تشریح هر کدام از این برنامه ها به کتابخانه پژوهشگاه در طبقه همکف اشاره کرد و گفت: اکنون خدمات کتابخانه گسترش یافته است و تا 8 شب آماده خدمات رسانی به دانشجویان و پژوهشگران می باشد. وی تصریح کرد حتی اگر دانشجویان مایل باشند تا 10 شب هم می توان فعالیت کتابخانه را گسترش داد، اگر چه ما تمایل داشتیم مثل اکثر دانشگاه های معتبر دنیا، خدمات کتابخانه را 24ساعته کنیم.

ریاست پژوهشگاه دومین امکان برتر پژوهشگاه را «پرتال جامع علوم انسانی» دانست و عنوان کرد: هم اکنون این پرتال منبع و مرجع تمام فعالیت های پژوهشی و آموزشی علوم انسانی است که شاید دانشجویان فنی هم در رشته خود از این امکان برخوردار نباشند.

وی با ارائه اطلاعاتی از این پرتال خاطر نشان کرد: این پرتال در نتیجه طرح مطالعات جامع علوم انسانی راه اندازی شد و در آن تمام مقالات علمی نشریات کشور گردآوری شد. وی افزود: در حال حاضر حدود 300 هزار مقاله در آن بارگذاری شده است که هر ماه 75 هزار دانلود از آن انجام می گیرد و روزانه 27 هزار نفر از 180 کشور به آن مراجعه می کنند.

دکتر آیت الهی امکانات کتابخانه دیجیتال را که با همکاری شهرداری راه اندازی شده به دانشجویان یادآور شد و گفت: در این کتابخانه حدود 200هزار کتاب به زبان عربی و انگلیسی و در تمامی رشته های علوم انسانی بارگزاری شده است که به دلیل مسائل کپی رایت فقط در این ساختمان و ساختمان کریم خان زند و مرکزی در شهرداری می توان از آن استفاده و مقالات را مشاهده و دانلود کرد.

آیت الهی همچنین به امکانات سایت پژوهشگاه اشاره کرد و از دانشجویان خواست که هرروز حداقل یک بار به آن مراجعه نمایند. وی در این خصوص افزود: اخبار، کنفرانس های حوزه علوم انسانی و برنامه های علمی گسترده پژوهشگاه در این سایت قابل مشاهده است.

ریاست پژوهشگاه ضمن تشریح این مسئله که توانایی دانشجویان صرفا در درس خواندن وپژوهش کردن نیست بلکه حضوردر برنامه های تخصصی و علمی است که یک دانشجو از هر بعد توانمند می شود، افزود: هر روزه برنامه های تخصصی علوم انسانی شامل نشست، کارگاه، سخنرانی و درسگفتار  و ... در پژوهشگاه دایراست که دانشجویان می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

وی در پایان از دانشجویان خواست که حضوری و از طریق ایمیل با او در ارتباط باشند و اظهار داشت: ما همیشه پیگیر مشکلات دانشجویان هستیم.

در ادامه دکتر وکیلی ضمن تبریک سال جدید به دانشجویان به اهمیت آشنایی دانشجویان با آیین نامه ها تاکید کرد و رعایت شئون اخلاقی و انضباطی در سه حوزه ارتباط با هم دوره ای ها، اساتید و همکاران تحصیلات تکمیلی را ضروری دانست.

معاون آموزشی پژوهشگاه همچنین فراهم شدن یک ون برای حمل ونقل از ساختمان کریم خان زند به ساختمان مرکزی و امکان دسترسی و ارتباط دانشجویان به صورت حضوری و از طریق ایمیل را امکان پذیر دانست و از آنها خواست تا از امکاناتی که دکترآیت الهی به شرح آن پرداخته بود، در جهت رشد آموزشی و پژوهشی خود استفاده نمایند.

این جلسه که ازساعت 14 تا 16 به طول انجامید با سوال و جواب دانشجویان و پاسخ های دکتر آیت الهی و دکتر وکیلی به پایان رسید.

 

 

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :