با مشارکت فعال پژوهشگاه؛همایش بین المللی «آموزش و جهانی شدن» برگزار شد

۳۰ مهر ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۱ کد : ۵۰۲۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۳۲

تفاهم نامه همکاری با مرکز مطالعات جهانی شدن ریاست جمهوری که پس از برگزاری یک نشست با حضور مدیران مرکز و مسؤولان معاونت پژوهشی پژوهشگاه برگزار شده بوده،هفته دوم مهر ماه به مرحله اجرا رسید.

در نشست های هماهنگی تنظیم این تفاهم نامه از طرف پژوهشگاه دکتر یوسفی فر، دکتر محمدنژاد و دکتر قنبرلو حضور داشتند.در چارچوب این تفاهم نامه ، پژوهشگاه در برگزاری همایش بینالمللی «آموزش و جهانی شدن»  که11 و 12 مهرماه 1391 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، مشارکت فعال داشت.

10 نفر از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه در این همایش همکاری داشتند. دکتر احمد صفارمقدم سخنران افتتاحیه بود که با موضوع «آموزش زبان فارسی به خارجیان در فرآیند جهانی شدن» صحبت کرد.

دکتر مهدی معین زاده،دکتر ژانست صلیبی ،دکتر یوسف محمدنژاد عالی زمینی، دکتر محمد حسین بهشتیان، دکتر مصطفی عاصی و دکتر احمد صفارمقدم به عنوان عضو کمیته « ظرفیت سازی آموزشی و جهانی شدن» در این همایش حضور داشتند.

دکتر عبداله قنبرلو، دکتر سید محمد رحیم ربانی زاده و دکتر ملائی توانی عضو کمیته « ارتباطات، آموزش عالی و جهانی شدن» و دکتر عبدالرحمن حسنی فر نیزعضو کمیته « تربیت شهروندی جهانی» بودند.

همچنین دکتر مصطفی عاصی سخنران اختتامیه بود که به بررسی موضوع «آموزش مجازی و جهانی شدن» پرداخت.

موضوعات مقالات ارایه شده به این کنفرانس در زمینه هایی همچون فرهنگ سازی، آموزش و جهانی شدن، جهانی شدن آموزش و ظرفیتهای موجود، جهانی شدن آموزش و سرمایه های انسانی، همگرایی جهانی، آموزش و جهانی شدن، نهادهای آموزشی و همگرایی جهانی، ارتباطات و همکاری های علمی در فرایند جهانی شدن، جهانی شدن و نگرش شهروند جهانی، برنامه های درسی و جهانی شدن، هدایت و رهبری آموزش های جهانی شدن و مدیریت جذب دانشجویان خارجی و نقش آن در فرآیند جهانی شدن بود.

 در این کنفرانس دوروزه بیش از 100 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی در چهار محور ظرفیت سازی آموزش و جهانی شدن، ارتباطات، آموزش عالی و جهانی شدن،تربیت شهروندی جهانی ومدیریت و رهبری آموزش و جهانی شدن از سوی شرکت کنندگان داخلی و خارجی به صورت سخنرانی ارایه شد. روسیه، اوکراین، جمهوری چک، رومانی، بلغارستان، صربستان، سوئد، کانادا، آمریکا، چین، کره جنوبی، هند، بنگلادش، پاکستان، نپال، عراق، عمان، آلمان، سنگاپور، تانزانیا، اوگاندا، نیجریه، سری لانکا، غنا، مالزی، اندونزی و ساحل عاج را از کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس بودند.

علاوه بر این شهریور امسال تفاهم نامه همکاری با مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از برگزاری دو نشست در مرکز و پژوهشگاه با حضور رؤسا و مدیران پژوهشی دو طرف  منعقد شد.در این نشست ها دکتر یوسفی فر، دکتر محمدنژاد، دکتر قنبرلو و دکتر ایشانی از طرف پژوهشگاه حضور داشتند.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :