گزارش فعالیت پرتال جامع علوم انسانی در شش ماهه اول سال؛دو میلیون بازدید در 6 ماه

۱۹ مهر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۰ کد : ۴۱۶۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۷۴۷
گزارش فعالیت پرتال جامع علوم انسانی در شش ماهه اول سال؛دو میلیون بازدید در 6 ماه

گزارشی از آخرین وضعیت پرتال جامع علوم انسانی منتشرشد. با راه اندازی پرتال جامع علوم انسانی کشور در دو سال گذشته توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بستر مناسبی برای توزیع ایده ها و اندیشه های ایرانی – اسلامی اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی بوجود آمده است. این پرتال که روز به روز بر حجم داده های موجود در آن افزوده می شود هم اکنون بخش زیادی از جامعه علوم انسانی  کشور را درگیر خود کرده است. بر اساس این گزارش هم اکنون 300 هزار داده علمی در این پرتال ذخیره شده که 220 هزار داده آن بصورت تمام متن است.مهم ترین نکات این گزارش را بخوانید.

-    در شش ماهه اول سال جاری 2070376 نفر از پرتال جامع علوم انسانی کشور بازدید کرده اند که میانگین روزانه آن 11131 نفر می باشد. این حجم بازدید در مقایسه با سایر سایت ها و پایگاههای تخصصی بسیار حایز اهمیت است.

-   در شش ماهه اول سال جاری 1821755 مقاله علمی از روی این پرتال مشاهده شده و تعداد 1669957 مقاله نیز دریافت (دانلود) شده است. میانگین تعداد مقالات دریافت شده بصورت روزانه 9103 مقاله در روز می باشد.

-     حدود یک چهارم از بازدید های این پرتال از سوی کشورهای دیگر صورت گرفته است. تا به حال کاربران از 147 کشور جهان از این پرتال بازدید داشته اند که در شش ماهه نخست بعد از ایران کشورهای ایالات متحده امریکا (203332بازدید)، آلمان (41143 بازدید) و بریتانیا (26991 بازدید) در رده های بعدی قرار دارند. این نشان دهنده آن است که این پرتال توانسته بخش قابل توجهی از یافته های پژوهشگران ایرانی را به خارج از مرزهای ایران نیز صادر کند.

-     53 درصد از بازدیدکنندگان داخلی پرتال در شش ماهه اول امسال را غیرتهرانی ها تشکیل می دهند که بازدیدکنندگان استان های خراسان (274307)، مازندران (230449 بازدید) و اصفهان (219246 بازدید) در صدر این فهرست قرار دارند. این نشان دهنده آن است که پرتال جامع علوم انسانی کشور توانسته دستیابی پژوهشگران در سراسر ایران به پژوهش ها و اندیشه های علوم انسانی را تسهیل کرده و در راستای ایجاد عدالت پژوهشی در کشور گام بردارد.

متن کامل این گزارش که در 17 صفحه منتشر شده را می توانید از بخش پیوست ها در همین صفحه دانلود کنید.

 

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :