معرفی کتاب؛ «تفکر انتقادی در کلاس درس» منتشر شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۶ کد : ۳۷۲۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۷۴۸
معرفی کتاب؛ «تفکر انتقادی در کلاس درس» منتشر شد

«تفکر انتقادی در کلاس درس»، تازه ­ترین اثری است که در فهرست تازه های نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1391 قرار گرفته. این کتاب ترجمه ای است از critical thinking for students که توسط ری برینک باجن نوشته شده و سعید ناجی و فاطمه کیکاوسی این اثر انتقادی را به فارسی ترجمه کرده اند.

«تفکر انتقادی در کلاس درس»، راهنمایی است برای دانش آموزان و دانشجویان که به ارزیابی و ارائه موثر استدلال ها در هفت فصل می­پردازد. فصل اول کتاب تشخیص استدلال هاست و سایر فصول آن به ترتیب تحلیل استدلال های ساده، یافتن جزئیات بیش تر در استدلال ها، کشف نقاط ضعف، مغالطات، یافتن نقاط قوت و استفاده از مهارت هاست.

برینک باجن در مقدمه کتاب هدف از تالیف این اثر را معرفی یکی از مهارت های محوری یعنی «تفکر انتقادی» می داند. این اثر به مخاطب کمک می کند تا ارزیابی های خوبی از استدلال های که در متن کتاب، روزنامه و حتی در گفت و گوهای روزمره داشته باشد. همچنین، ما می توانیم با کمک این کتاب استدلال های بهتری در گزارش ها، مقالات، بحث ها و گفت گوهای مان ارائه بدهیم.

در هر فصل کتاب، مثال ها و تمرین های تشریحی برای رشد مهارت ها ذکر شده است و از آنجا که موضوعات به کار رفته در تمرین ها بیش تر درباره دغدغه های روزمره مانند آلودگی و جرایم است برای خواننده ملموس و جالب توجه است.

برای تهیه این کتاب می توانید به کتابفروشی پژوهشگاه یا با سامانه خرید الکترونیک کتاب به نشانی http://ihcs-books.com / مراجعه نمائید.

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :