تعویق نشست « اخلاق و رشد اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان»

۲۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۵ کد : ۳۴۶۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۲۲۲

  گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک ) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نظر دارد نشست تخصصی با عنوان « اخلاق و رشد اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان » و با حضور روح الله کریمی و دکتر حسین شیخ رضایی برگزار کند . پیش از این قرار بود که این نشست روز ششم شهریور ماه برگزار شود ،اما به دلیل تعطیلات اعلام شده، تاریخ برگزاری تغییر کرد که زمان دقیق آن از طریق همین سایت به زودی اعلام خواهد شد.
حضور کلیه علاقمندان به فلسفه ، روانشناسی ، تعلیم و تربیت و خصوصاً برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان ، موجب غنای هر چه بیشتر این برنامه خواهد بود (شرکت برای عموم آزاد است )

 در این نشست به موارد زیر پرداخته می شود :

در آموزش اخلاق به نوجوانان در جامعه ما ، همواره از روش سنتی تلقین و تکلیف استفاده شده است اما این روش به خصوص در سالیان اخیر نتیجه مطلوب نداشته است . برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان جهت رشد اخلاقی ، روش حلقه کند و کاو را پیشنهاد می کند . آیا حلقه کند و کاو می تواند باعث رشد اخلاقی کودکان و نوجوانان شود ؟ اگر آری چرا و چگونه ؟ آیا حلقه کند و کاو می تواند پاسخگوی جامعه امروز ما برای آموزش اخلاق باشد ؟ مبانی فلسفی و معرفتی شناختی تفکر اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان چیست ؟

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :