« حکمت معاصر » علمی – پژوهشی شد

۲۶ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۸ کد : ۳۳۷۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۴۶۸
دو فصلنامه علمی حکمت معاصر در تازه ترین جلسه کمیسیون نشریات علمی حائز رتبه علمی پژوهشی شد. از این دو فصلنامه علمی تا به حال سه شماره منتشر شده است.
گروه فلسفه، کلام و عرفان اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی این دوفصلنامه علمی  پژوهشی را در زمینه فلسفه و حکمت اسلامی منتشر می کند.
 بررسی نقاط قوت و ابعاد میراث حکمت اسلامی در شاخه های فلسفه، کلام وعرفان ا سلامی به منظور پاسخگویی به مسائل نظری و چالش های عملی مسلمانان در جهان امروز؛ مطالعه اندیشه ها و نوآوری های حکمای معاصر مسلمان و نمایان ساختن نقش ویژه آن ها در فرآیند رشد و گسترش اندیشه های حکمی جهان اسلام؛ تبیین نظریه های جدید در حوزه حکمت اسلامی و بررسی نقاط قوت و ظرفیت های کارآمد حکمت معاصر به منظور پاسخ گویی به مسائل نظری و چالش های عملی در جهان امروز با زبان امروزین و تأثیرگذار از جمله اهداف انتشار این نشریه است.
علاقه مندان می توانند مقاله های تالیفی خود را در موضوعات مرتبط برای انتشار در این نشریه ارسال کنند. جهت اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید به سامانه نشریات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به آدرس . Journals.ihcs ac.ir مراجعه نمایید .

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :