کتاب دکتر میری درباره بررسی آراء علامه جعفری در حوزهٔ جامعه شناسی

۰۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۵ کد : ۲۸۴۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۵۶
<div style="text-align: right;"><span>کتاب</span> <span dir="ltr">  Alternative Sociology: Probing into the Sociological Thought of Allama M. T. Jafari </span><span>نوشته دکتر سید جواد میری  توسط آکادمی مطالعات ایرانی لندن</span><span dir="ltr"> (LAIS) </span><span>منتشر شد.این کتاب به بررسی آراء علامه جعفری در حوزهٔ جامعه شناسی می پردازد و مشخصاً به مباحث کلیدی جامعه شناسی از دیدگاه علامه جعفری پرداخته است. </span></div>

 

کتاب   Alternative Sociology: Probing into the Sociological Thought of Allama M. T. Jafari نوشته دکتر سید جواد میری  توسط آکادمی مطالعات ایرانی لندن (LAIS) منتشر شد.این کتاب به بررسی آراء علامه جعفری در حوزهٔ جامعه شناسی می پردازد و مشخصاً به مباحث کلیدی جامعه شناسی از دیدگاه علامه جعفری پرداخته است. مؤلف با ورود به موضوعات حوزهٔ فلسفهٔ علم و علوم انسانی، سعی در تبیین دیدگاه علامه جعفری در چارچوب «مکتب اصالت فطرت» دارد.  در این کتاب مولف با اشاره به مباحث گوننار میردال از جمله «بیطرفی ارزشی» در بستر علوم انسانی (نظریه پرداز شهیر سوئدی که موفق به اخذ جایزه نوبل شد) سعی در مشخص کردن مطالعات مقارنه ای در حوزه فلسفه علم و علوم اجتماعی دارد. دکتر میری در 15 سال گذشته سعی در بازخوانی میراث نظریه های اجتماعی اندیشمندان جهان اسلام داشته و این اثر در راستای این «باز خوانی تراث فکری» غیر- یوروسنتریک دارد. این کتاب به عنوان دومین اثر دکتر سید جواد میری (دانشیار در فلسفه علم و مطالعات ادیان) در حوزهٔ علوم اجتماعی و افکار علامه جعفری به زبان انگلیسی است که در انگلستان به زیور چاپ رسیده است .

آکادمی مطالعات ایرانی لندن ( London Academy of Iranian Studies)  از سال ۲۰۰۰ در لندن تاسیس شده است. انتشار دانشنامه فرهنگ مکتوب عرفان و تصوف و نشریات فلسفه متعالی (Transcendent Philosophy Journal) و مجله Islamic Perspective Journal از فعالیت های این مرکز است که مدیریت آن را سید سلمان صفوی بر عهده دارد .

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :